• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031609459
  • خبرنگار : 71457

موضع‌گیری کردهای سوریه در 5 کیلومتری منبج و آمادگی برای حمله نهایی

موضع‌گیری کردهای سوریه در 5 کیلومتری منبج و آمادگی برای حمله نهایی

نیروهای سوریه دموکرات که ائتلافی متشکل از نیروهای کرد و عرب هستند و از پشتیبانی آمریکا برخوردارند، به آستانه شهر منبج، یکی از مهمترین مقرهای داعش در شمال سوریه رسیده‌اند و برای حمله نهایی به شهر آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: نیروهای سوریه دموکرات در فاصله حدود پنج کیلومتری از شهر استراتژیک منبج موضع گرفته‌اند.

شهر منبج در کنار شهر الباب و شهر مرزی جرابلس در نزدیکی مرز ترکیه مهمترین مقرهای داعش در شمالسوریه و مرز با ترکیه به شمار می‌آیند ولی منبج به این دلیل که در خط امدادرسانی اصلی داعش میان رقه و مرزهای ترکیه قرار دارد، اهمیت افزون‌تری نسبت به دو شهر دیگر دارد.

نیروهای سوریه دموکرات از تاریخ 31 مه که تاریخ کلید خوردن نبرد منبج است، توانسته‌اند 36 روستا و مزرعه را تحت کنترل خود درآورند. ائتلاف تحت امر آمریکا از این نیروها در نبردشان علیه داعش حمایت می‌کند.

طبق گفته عبدالرحمن، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در کنار حضور فرماندهان و کارشناسان نظامی آمریکایی و نیز تجهیزات ارسالی آمریکایی‌ها برای نیروهای سوریه دموکرات نقش گسترده‌ای را در این نبرد ایفا می‌کنند.

منابع محلی می‌گویند، با توجه به این مقدمات گسترده و حمایت ائتلاف، نیروهای سوریه دموکرات توانسته‌اند به سرعت به سمت منبج پیشروی داشته باشند و داعش به سرعت از روستاها و مواضع خود عقب نشینی می‌کند و وارد درگیری‌های شدیدی نمی‌شود.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای سوریه دموکرات در تلاش هستند تا عرصه را بر اعضای داعش تنگ کرده و آنها را در داخل این شهر محاصره کنند.

عبدالرحمن گفت: کنترل بر منبج گامی اساسی برای دور کردن داعش از مرزهای ترکیه خواهد بود. نیروهای سوریه دموکرات مدت‌هاست که برای نبرد منبج مقدمات فراهم می‌کنند و نیروهای زیادی را برای این نبرد جمع کرده‌اند، چراکه تعداد نیروهایی که در اطراف منبج هستند، حدود چهار هزار تن برآورد شده است که بیشتر آنها از یگان‌های مدافع خلق کرد هستند.

پیشتر نیز ارتش آمریکا اعلام کرده بود که حمله جدیدی از سوی نیروهای مورد حمایت این کشور در سوریه با هدف کنترل بر نوار مرزی با ترکیه انجام خواهد شد که در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات، بیش از 40 هزار غیرنظامی از کنترل داعش آزاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha