• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031609283
  • خبرنگار : 71516

واکنش وزارت خارجه عراق به سخنان سفیر عربستان درباره عملیات فلوجه

واکنش وزارت خارجه عراق به سخنان سفیر عربستان درباره عملیات فلوجه

وزارت خارجه عراق "از اظهار نظر منفی برخی شخصیت‌های دیپلماتیک" کشورهای منطقه درباره عملیات کنونی نیروهای عراقی در شهر فلوجه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، روز شنبه ثامر السبهان، سفیر عربستان در عراق در صفحه خود در توییتر اظهاراتی را نوشته بود که مسئولان عراقی آن را مداخله در امور داخلی کشور خود دانسته‌اند.

احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های دولت عراق برای تکمیل آزادی بقیه شهرهای تحت سیطره داعش نیاز به همکاری و کمک بیشتر بین المللی دارد. از بین بردن داعش جهان را از شر تروریسم رها خواهد کرد.

وی افزود: عملیات آزادسازی فلوجه براساس برنامه‌های دولت انجام خواهد شد و تنها دولت است که می‌تواند درباره کمک مشاوران نظامی کشورهای هم پیمان در این جنگ‌ها تصمیم بگیرد. مقامات عراق بیش از دیگران خواهان کمک انسانی به غیرنظامیان در فلوجه و دیگر شهرها و تضمین سلامتی‌شان هستند.

اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌شود مربوط به اعدام و یا شکنجه اهالی فلوجه توسط نیروهای شیعی حشد شعبی است. عربستان و برخی کشورهای عرب منطقه خود را حامی مردم سنی فلوجه می‌دانند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر لزوم احترام به حقوق بشر و تجاوز نکردن به حقوق غیرنظامیان در درگیری‌ها، دستور بازداشت متهمان به تجاوز علیه غیرنظامیان در فلوجه را داده است.

وی گفت: این تجاوزات روشمند و گسترده نیست اما با این حال دولت عراق هرگز در برابر آن ساکت نخواهد نشست.

عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز تأکید کرد که مرحله مابعد داعش نیاز به حل و فصل‌، امتیازدهی و اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز دارد.

وی گفت: عراق در مسیر رهایی از داعش قرار دارد. داعش آنقدر قوی نیست که نتوان آن را شکست داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha