• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031609206
  • خبرنگار : 71457

نخست وزیر لیبی مداخله نظامی خارجی در کشورش را بعید دانست

نخست وزیر لیبی مداخله نظامی خارجی در کشورش را بعید دانست

نخست وزیر دولت توافقی لیبی مداخله نظامی بین المللی در کشورش برای مقابله با داعش را بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فایز السراج، نخست وزیر لیبی در مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی لو ژورنال دو دیمانش گفت: درست است که ما به کمک جامعه بین المللی در جنگ علیه تروریسم نیاز داریم، درست است که ما کمک دریافت کرده‌ایم اما ما در مورد مداخله نظامی صحبت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مداخله نیروی زمینی خارجی در لیبی با اصول ما مغایرت دارد. ما امیدوار هستیم که از این گزینه اجتناب شود.

اخیرا در اتحادیه اروپا و پیمان ناتو زمزمه‌هایی مبنی بر تصمیم کشورهای اروپایی و آمریکا برای اعزام نیرو به لیبی شنیده می‌شود.

فایز السراج افزود: ارتش لیبی در مقابل به عکس‌های ماهواره‌ای و کمک اطلاعاتی و تکنولوژیک و نه به بمباران نیاز داد.

وی در مورد بازسازی کشورش نیز گفت: لیبی در زمینه بازسازی بر اساس سه مورد عمل می‌کند، اقتصاد، امنیت و توافق ملی که هدف از آن وحدت و آشتی در کشور است. ما به خوبی می‌دانیم که اختلافات میان گروه‌های مختلف به دودستگی در کشور انجامیده است اما در حال حاضر برای وحدت تلاش می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وجود دولتی دیگر در لیبی عنوان داشت: در شرق لیبی بسیاری از افراد خردمند هستند که این دودستگی را رد می‌کنند. همواره این امید وجود دارد که ما به توافقی دست یابیم. باید به تمامی گروه‌ها فرصت داد تا در طرح ما برای بازسازی مشارکت کنند.

وی با بیان این که پیروزی کامل بر داعش در سرت به زودی محقق می‌شود، گفت: بدین ترتیب، ما خواهیم توانست تمامی مناطقی را که داعش در آنها حضور دارد، تحت کنترل خود درآوریم. ما امیدواریم که این جنگ علیه تروریسم اجازه یکپارچه سازی لیبی را بدهد اما این امر طولانی مدت خواهد بود. جامعه بین الملل این مساله را می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha