• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95031609154
  • خبرنگار : 71132

گفت‌و‌گو با زنان مجلس دهم،

آقاپور: در بسیاری از موارد نیاز به قانون‌گذاری جدید نداریم

آقاپور: در بسیاری از موارد نیاز به قانون‌گذاری جدید نداریم

معصومه آقاپور علی شاهی نماینده‌ی مردم شبستر در مجلس دهم، دکترای اقتصاد دارد و در حوزه‌ی انتخابیه شبستر با 16 کاندیدای دیگر که همگی از آقایان بودند رقابت کرده و موفق به جلب نظر مردم حوزه انتخابیه خود شده است.

او که 47 ساله، متأهل و دارای دو فرزند است، می‌گوید 22 سال است در وزارت ارتباطات مشغول فعالیت است و پروژه‌ی استفاده از انرژی های خورشیدی در پروژه‌های مخابراتی را اولین بار در ایران در کیش و شیراز راه‌اندازی کرده و از سال 80 نیز در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کند.

آقاپور که عضو انجمن حسابداران خبره است تا کنون شش کتاب و چندین مقاله علمی نوشته و چند سمینار علمی برگزار کرده است.

وی آغاز فعالیت های سیاسی خود را از سال 86 عنوان می‌کند که ثمره آن شرکت در انتخابات دور نهم مجلس بوده که نهایتاً با اختلاف 119 رأی نفر دوم شده و موفق به راهیابی به مجلس نهم نشده است. او همچنین در سال 92 در انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شد و در این انتخابات نیز توفیقی نیافته است.

این نماینده‌ی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برخی فعالیت‌های خود در حوزه‌های توانمندی زنان و اثرگذاری آن در اقتصاد کشور و خانواده یادآور شد: من به شکل رسمی ارتباطات تشکیلاتی با اصلاح‌طلبان نداشتم.

آقاپور درباره عملکرد زنان در ادوار گذشته مجلس نیز گفت: ما باید سنجش فعالیت‌های نمایندگان را به عهده‌ی مردم بگذاریم. قاعدتاً متغیرهای محیطی و متغیرهای غیرقابل کنترل در این فعالیت‌ها موثر بوده است و امیدواریم در مجلس دهم که هدف توسعه‌ی سیاسی و اقتصادی است، زنان بتوانند نقش موثری ایفا کنند. ما بهتر است به توانمندی های زنان بیشتر توجه کنیم و کمتر جنسیت آنان را مورد تمرکز قرار دهیم.

نماینده‌ی مردم شبستر در مجلس اضافه کرد: زنان پتانسیل بسیار خوبی هستند و نیاز به یک تلنگر دارند. به شرط اینکه خودشان را باور کنند.

وی درباره ترکیب مجلس دهم نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم مجلس در این دوره دست از بازی‌های سیاسی بردارد، فضای مجلس نباید سیاسی و دو قطبی باشد. کشور ما در نقطه‌ای قرار دارد که اصلاً به صلاح نیست وارد این بازی‌ها شویم. کشور ما در نقطه‌ی عطفی است که در چشم‌انداز جهان به آن چهار سال فرصت داده شده و در این فرصت ما می‌توانیم به عرش یا به فرش برسیم. بنابراین این چهار سال، چهارسال طلایی است.

آقاپور قدرت سیاسی، اقتصادی و تکنولوژیکی را از شاخصه‌های به قدرت رسیدن در چیدمان جهان عنوان کرد و گفت: ما نیازمند یک برنامه توسعه مشترک هستیم. اگر در این چهار سال قدرت اقتصادی را به دست آوریم می‌توانیم قدرت تکنولوژیکی را نیز کسب کنیم و می‌توانیم قدرت ششم جهان باشیم اما از سویی اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

این نماینده‌ مجلس اضافه کرد: من معتقدم در بسیاری از موارد نیاز به قانون‌گذاری جدید نداریم. امیدواریم مجلس دهم برای قانون‌گذاری برنامه‌ریزی کند چرا که این خلاء وجود دارد و این نیازمند جذب عقلا در عرصه‌ی قانون‌گذاری دارد.

وی یادآور شد: مردم ما در سال 92 تمرین دموکراسی را انجام دادند و در سال 94 ماراتن دموکراسی را رقم زدند. ما شاهد این بودیم که برخی گروه‌ها که پیش از این قهر کرده بودند دوباره برگشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha