• یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95031609087
  • خبرنگار : 71402

تشدید مقررات کلیسای کاتولیک در رسیدگی به آزار جنسی کودکان

تشدید مقررات کلیسای کاتولیک در رسیدگی به آزار جنسی کودکان

رهبر کاتولیک‌های جهان، لاپوشانی یا اهمال در رسیدگی به پرونده‌های سوء‌استفاده‌ جنسی از کودکان از سوی رهبران کلیسای کاتولیک را از جمله "دلایل سنگینی"خواند که با استناد به آن می‌توان اسقف‌ها را خلع لباس کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از دویچه وله، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سندی با عنوان "مانند یک مادر مهربان" تصریح کرد، اسقف‌هایی که در رسیدگی به موارد آزار جنسی کودکان اهمال یا این موارد را لاپوشانی کنند، برکنار می‌شوند. این سند روز شنبه (۴ ژوئن) منتشر شد.

در این نوشته آمده است: اسقف‌هایی که در مجموعه‌ تحت مدیریت‌ خود بر اساس شواهد و مدارک، در امر رسیدگی به موارد مربوط به آزار جنسی کودکان از سوی کشیشان، کوتاهی کنند، می‌توانند مورد بازخواست قرار گیرند.

پاپ یادآور شد، مراجع مربوطه می‌توانند اسقف را در صورتی که اتهامات یادشده قابل اثبات باشد، از مقام خود برکنار یا از او بخواهند ظرف ۱۴ روز از منصب خود کناره‌گیری کند. تصمیم نهایی به عهده‌ پاپ گذاشته شده است.

طبق مقررات کلیسای کاتولیک، اسقف‌ها در گذشته نیز می‌توانستند "در صورت وجود دلایل سنگین" از کار برکنار شوند.

به گفته‌ پاپ فرانسیس، او تنها قصد داشته با این سند، "جزئیات مساله" را روشن کند و یادآور شود که "اهمال" در بررسی موارد آزار جنسی کودکان در نهادهای کلیسایی نیز، از جمله‌ "دلایل سنگین" است.

کارشناسان معتقدند که این تصمیم در پی افشاگری‌های پیتر سندرز، یکی از قربانیان سوء‌استفاده‌ جنسی از کودکان در استرالیا اتخاذ شده است. سندرز که خود عضو یکی از کمیسیون‌های رسیدگی به پرونده‌های آزار جنسی در کلیسای کاتولیک این کشور بود، پس از انتقاد از نحوه‌ بررسی این پرونده‌ها در رابطه با اعمال نفوذ اسقف استرالیایی، جورج پل، مسئولیت‌های خود را از دست داد.

پاپ فرانسیس در دسامبر ۲۰۱۳، کمیسیونی برای بررسی پرونده‌های سوء‌استفاده‌های جنسی در کلیسای کاتولیک تشکیل داد. در این کمیسیون‌، کارشناسان، زنان، افراد عادی و نمایندگان قربانیان نیز فعالیت می‌کنند.

کلیسای کاتولیک، از سال ۲۰۱۰ درگیر رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیساهای آمریکا، ایرلند، آلمان و چند کشور آمریکای لاتین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha