رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشد خیره کننده رسانههای مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهتدهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاعرسانی در جوامع گذشته است و رسانههای مجازی بر آن عقیده باطل خط بطلان کشیدند که میتوان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.
به گزارش ایسنا، آیتالله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مؤسس خانهی روابط عمومی ایران، با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومیها برای بیان حرفهای حاکمیت و مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومیها در سازمانها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکتهها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومیها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیتهایی دارد که فطرت هر انسانی آن را میپذیرد و اگر به پیرایههای غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.
هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رشد خیره کننده رسانههای مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهتدهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاعرسانی در جوامع گذشته است و رسانههای مجازی بر آن عقیده ی باطل خط بطلان کشیدند که میتوان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.
وی با توصیه به مسؤولین روابط عمومیهای سازمانها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.
هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «مسؤولین روابط عمومی وظیفهی سنگینی دارند»، گفت: این که در همهی دستگاهها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسؤولین نهادها و دستگاهها ملزمند در همهی سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرفهای مردم را بشنوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که نقش میانگی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومیها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبونها، بلندگوها و رسانههای نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانههای بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفهای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامههای خویش را به مخاطبین القا میکنند.
وی با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومیها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همهی بخشهای جامعه کار روابط عمومیها را آسان و در عین حال پیچیدهتر کرده، چون اقناع عمومی وظیفهی بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روانشناسی و جامعهشناسی باشد.
در آغاز این دیدار، هوشمند سفیدی، جواد قاسمی، محمدرضا کریمی، داود زارعیان و محبوبه رنجبر، اعضای هیأت مؤسس خانه روابط عمومی ایران، گزارشی از برنامهها و فعالیتهای خویش ارائه کردند و به بیان دیدگاههای خود در خصوص ضرورت تقویت روابط عمومی در کشور پرداختند.
انتهای پیام
نظرات