• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95031006121
  • خبرنگار : 90136

چرا ایرانیان به تور لحظه آخری اروپا روی آوردند؟

چرا ایرانیان به تور لحظه آخری اروپا روی آوردند؟

قاره سبز اروپا یکی از مقاصد گردشگری است که در طول سال توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران، به آنجا سفر می‌کنند. هرکدام از شهرهای این قاره جذابیت‌های منحصر به‌فرد خود را دارند اما به طور کلی می‌توان اطلاعاتی را درباره این قاره در اختیار علاقه‌مندان گردش به این قاره قرار داد تا به خوبی بتوانند مقصد مورد نظر خود را بیابند و همچنین با هزینه‌های آنجا آشنا شوند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، برای بسیاری از جوانان،تور اروپا می‌تواند یکی از خاطرات شیرین زندگی و به یادماندنی را رقم بزند. از شهر پاریس گرفته تا میدان معروف گِندارمِن مارکت برلین و ساحل‌های یونان، جاذبه‌های گردشگری اروپا هستند. در این قاره سبز مکان‌های زیادی برای دیدن و گردش وجود دارد که حتی اگر بخواهیم، نمی‌توانیم تک تک آن‌ها را نام ببریم. جاذبه‌های گردشگری هر شهری به طوری باورنکردنی با دیگر شهرهای اروپا تفاوت دارد.

گردشگری

آمستردام شهری مهمان‌نواز است که مردم محلی آنجا هرلحظه آماده کمک به شما هستند. در سفر به آمستردام حتما از کافی‌شاپ‌های جردان (Jordaan) و اوست (Oost) در همسایگی آمستردام دیدن کنید. علاوه بر کافی‌شاپ‌ها در این شهر چیزهای دیدنی زیادی هست که می‌تواند یک گردشگر را مجذوب خود کند. خیابان‌های سنگ فرش شده و آجری در اطراف کانال‌های منحصر به‌فرد، منظره زیبایی به وجود آورده‌اند.

گردشگری

جزایر یونان

این جزیره‌ها قطب گردشگری تابستانه اروپا است. جزایر کاس و کرت مقاصد محبوب انگلیسی‌ها هستند. جزیره سادورینی اهمیت تاریخی دارد، میکونوس جزیره‌ای لوکس و پاروس جزیره‌ای آرام و ساکت است. با وجود صدها جزیره، شما می‌توانید مکان مورد علاقه خود را بیابید.

یکی از جاذبه‌های مسکو، سبک معماری خاص آن است. در نگاه اول این گونه به نظر می‌رسد که نوعی همسانی در سبک وجود دارد، ولی با کمی دقت با تنوع سبک‌ها مواجه می‌شویم. این تنوع به اندازه‌ای است که می‌توان مسکو را کانون انواع سبک‌های معماری به شمار آورد. معماری مسکو گذشته از بعد ساختمان‌سازی، از ابعاد دیگر نیز قابل توجه است.

توماتینا (La Tomatina)، این جُنگ بزرگ غذایی هر سال در آخرین چهارشنبه ماه اوت در شهر بونل اسپانیا برگزار می‌شود. در این جشن مردم یک ساعت به یکدیگر گوجه پرتاب می‌کنند. خیابان‌ها تا قوزک پای افراد پر از گوجه و آب گوجه می‌شود. پس از آن مردم به رودخانه رفته و در آنجا خود را تمیز کرده و سپس به شهر برگشته و جشن می‌گیرند.

عده کمی از مردم از رومانی دیدن کرده‌اند. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع است با شهرهای قرون وسطایی، سواحل دریای سیاه و کوهنوردی، کشف‌نشده باقیمانده است. همه این تفریحات و فعالیت‌ها در این کشور ارزان است و تنها با روزی ۳۰ دلار می‌توانید در کل کشور گردش کرده و از شلوغی و ازدحام مرکز و غرب اروپا در امان بمانید.

اگر قصد سفر به قاره اروپا را دارید و هزینه آن برایتان زیاد است به دنبال تور لحظه آخری اروپا باشید تا با کمترین هزینه این سفر را تجربه کنید.

چند شرکت خدمات توریستی جدید هستند که در اروپا تورهای پیاده‌روی رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. نیو یوروپ یکی از آن‌هاست. از آنجا که اکثر سایت‌های توریستی هر شهر در فاصله‌های کوتاهی از همدیگر قرار دارند، گروه‌هایی ۲۰ تا ۳۰ نفره تشکیل می‌شوند و حدود ۳ تا ۴ ساعت قلب تاریخی شهر را زیر پا می‌گذارند.

هزینه‌ای بابت راهنما و تور پرداخت نمی‌شود اما رسم بر این است که گردشگران اگر از توضیحات راهنما و منش او در طی گردش راضی باشند در انتهای مسیر به او انعام می‌دهند.

زبان این تورها معمولا انگلیسی و اسپانیایی است. اگر فرصت بسیار کوتاه باشد می‌توان نکات برجسته هر شهر را در کمترین زمان ممکن دید و اگر فرصت بیشتر باشد این تور پیش درآمدی می شود برای شناخت بیشتر شهر؛ راهنماها برای جلب رضایت گردشگران اطلاعات مفیدی را ارایه می‌دهند و داستان‌های جالبی روایت می‌کنند که جز از زبان راهنمای محلی نمی‌توان شنید. همچنین گذراندن چند ساعت با گردشگرانی از سراسر جهان که ساده و ارزان سفر می‌کنند حس خوبی ایجاد می‌کند و گاهی در این جمع دوستان بسیار خوبی می‌توان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha