• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95030804226
  • خبرنگار : 90047

مشخص نیست دختران توسط چه ارگانی به مسابقات MMA رفته‌اند

شهریان: بانوان در ریو شانس 3 مدال دارند/ امید ما برای دهمین سهمیه المپیک به طوسی است

شهریان: بانوان در ریو شانس 3 مدال دارند/ امید ما برای دهمین سهمیه المپیک به طوسی است

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در جلسه نواب رئیس بانوان فدراسیون‌ها و استان‌ها گفت: امیدوارم با کسب یک سهمیه دیگر توسط مریم طوسی تعداد سهمیه بانوان در المپیک ریو به عدد 10 برسد.

به گزارش ایسنا، رباب شهریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله برای ایجاد تعاملات بیشتر بین نایب‌رئیسان بانوان فدراسیون‌ها و مسوولان بانوان استان‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌های سال جاری، چنین جلساتی را برگزار می‌کنیم که امیدواریم در پایان به دستاوردهای خوبی درخصوص رشد و توسعه ورزش بانوان دست پیدا کنیم.

وی یکی از موضوعات مهم در ورزش بانوان را بحث سلامت آنها و ایجاد کارآفرینی در عرصه ورزش بانوان عنوان کرد و افزود: در سالیان گذشته با مشارکت استان‌ها و نواب‌رئیس فدراسیون‌ها توانسته‌ایم گام‌های موثری را برای توسعه ورزش زنان و ایجاد کارآفرینی برای آنها فراهم کنیم. امیدواریم امسال نیز که در سال المپیک و پارالمپیک قرار داریم به چنین اهداف بزرگی دست پیدا کنیم. البته در برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات مهمی که اشاره شده توزیع عادلانه بودجه و امکانات و افزایش حضور زنان در تمام میادین ورزش همگانی و قهرمانی و حمایت از زنان است که یقین دارم در پایان برنامه ششم توسعه بیشترین امکانات و بودجه را به زنان اختصاص خواهیم داد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش در خصوص وضعیت زنان از نظر کسب سهمیه المپیک گفت: با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، امسال توانستیم سهمیه‌های بیشتری را در بخش زنان برای المپیک ریو داشته باشیم. من امیدوارم که در زمان باقی مانده تا شروع بازی‌های المپیک با کسب یک سهمیه دیگر توسط مریم طوسی تعداد سهمیه زنان به عدد 10 برسد.

وی در رابطه با وضعیت بسکتبال بانوان و اینکه آیا بانوان بسکتبالیست ما در شش ماه اول سال در چند تورنمنت بین‌المللی حضور خواهند داشت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تمام تلاش و پیگیری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بسکتبال بر این است تا زنان بسکتبالیست حداکثر به دو تورنمنت برون‌مرزی اعزام شوند. ما سعی کردیم شرایط مسابقات را برای زنان به نحوی فراهم کنیم که امکان حضور برای آنها میسر شود. البته در این زمینه محمود مشحون به جد دنبال این قضیه است و قول هرگونه همکاری را به ما داده است. حتی طی دیداری که با مسوولین آذربایجان غربی داشته‌ام، مدیرکل ورزش بانوان آذربایجان غربی این آمادگی را اعلام کرده که اگر شرایط مهیا شود بانوان بسکتبالیست ما برای انجام چند دیدار راهی آذربایجان غربی شوند.

شهریان همچنین در رابطه با موضوع حضور دو دختر نوجوان در مسابقات MMA ارمنستان و ضرب و شتم آنها در آن مسابقات، گفت: این اعزام نه از طریق شورای برون‌مرزی و نه از طریق وزارت ورزش و جوانان انجام شده و نظارتی برای اعزام این دختران از طرف این دو نهاد انجام نشده است. ضمن اینکه اصلا مشخص نیست آنها از طریق چه کانال و ارگانی در این مسابقات شرکت کرده است. به هر صورت ما به دنبال این هستیم تا ببینیم اعزام وی از سوی چه ارگانی صورت گرفته است زیرا فدراسیون مربوطه نیز اطلاع خاصی در رابطه با اعزام این دختر ندارد.

وی همچنین از ابلاغ حکم ماهینی به عنوان نایب رئیس جدید بانوان فدراسیون شطرنج خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته گذشته حکم وی از طرف وزارت ورزش و جوانان به وی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه فضاهای ورزشی بانوان در برنامه ششم توسعه هستیم، تصریح کرد: در این زمینه کمیته تخصصی براساس ماده 88 کارگروه تشکیل دادیم تا بتوانیم فضاهای بیشتری را در برنامه ششم توسعه در اختیار بانوان قرار بدهیم. حتی سعی داریم تمام فضاهایی که قرار است در استان‌ها به مزایده گذاشته شود را بدون واگذاری به بخش خصوصی، در اختیار بانوان قرار بگیرد تا موضع ورزش بانوان حاکمیت بیشتری پیدا کند و بانوان بدون هیچ‌گونه دغدغه و در شرایط امنی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. ما تمام تلاشمان بر این است تا امسال بتوانیم بیشتر فضاهای ورزشی را در اختیار بانوان قرار بدهیم تا در جهت رشد و توسعه ورزش بانوان چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی گام اساسی برداشته باشیم.

وی همچنین در رابطه با موضوع حضور دوجنسه‌ها در فوتبال و فوتسال بانوان اظهار کرد: این موضوعات در ورزش بانوان از قبل وجود داشته و مورد تازه‌ای نیست اما من نمی‌دانم چرا هر از چند گاهی افرادی با هدف خاصی اینگونه موضوعات را پیگیری می‌کنند تا به ورزش بانوان آسیب برسانند. ما از طریق کمیسیون پزشکی فدراسیون فوتبال و با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی برای بانوان فوتبال و فوتسال پرونده سلامت تشکیل می‌دهیم تا با چنین چالش‌هایی مواجه نباشیم اما یک عده با هدف خاصی همیشه سعی می‌کنند با مطرح کردن اینگونه موضوعات به بدنه ورزش بانوان آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند. به ویژه در برهه کنونی که ورزش بانوان از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده و به دنبال مدال‌آوری در تمام عرصه‌های بین‌المللی و جهانی است. تمام سعی وزارت بر این است تا فضای پاکی را برای بانوان ایجاد کند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش همچنین در مورد اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: چون اصلاح اساسنامه فقط خواست ورزش بانوان نیست و باید تغییرات کلی در آن داده شود جلسات متعددی در مورد آن داشتیم و باید فرآیند خود را طی کند. البته چون در سال المپیک و پارالمپیک قرار داریم این مساله به بعد از بازی المپیک و پارالمپیک موکول شده است اما تا پایان سال این مساله نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در المپیک ریو شانس کسب سه مدال در بخش بانوان داریم، گفت: با رشدی که بانوان ما در المپیک امسال داشتند من امیدوارم که بتوانیم موفق به کسب سه مدال توسط بانوان در المپیک ریو باشیم.

شهریان در پایان با بیان اینکه من هیچ وقت از کار کردن در بخش ورزش بانوان خسته نمی‌شوم و آن را برای خود شغل نمی‌بینم، افزود: من از اینکه در جهت رشد و توسعه ورزش بانوان گام‌های زیادی برمی‌دارم خسته نمی‌شوم و دوست دارم به طور شبانه‌روز برای بانوان کار کنم تا حاصل زحمات خود را ببینم. من قلباً خوشحالم که برای رشد و توسعه آنها کار می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha