• جمعه / ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95030703785
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

واریز عواید حاصل از فروش املاک مازاد آموزش وپرورش خزانه

واریز عواید حاصل از فروش املاک مازاد آموزش وپرورش خزانه

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درباره املاک و اراضی مازاد بر نیاز آموزش و پرورش گفت: صددرصد عواید حاصل از فروش املاک مازاد صرفا باید برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی همان شهرستانی که ملک به فروش رسیده، به مصرف برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی با بیان اینکه برابر تبصره 1 بند 4 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش وپرورش و تبصره 2 ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، صددرصد عواید حاصل از فروش املاک مازاد صرفا باید برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی همان شهرستانی که ملک به فروش رسیده به مصرف برسد، گفت: عواید حاصل از فروش باید صرفا برای جبران کسری بودجه وزارت متبوع در بخش احداث و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستانی که ملک فروخته شده، اختصاص داده شود.

وی درخصوص سامان دهی املاک و دارایی های آموزش و پرورش در راستای تأمین منابع مالی، اظهار کرد: به موجب قوانین و مقررات مربوط از جمله بند 4 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق کشور و ماده 4 آیین نامه ماده مزبور و ماده 6 قانون الحاق، موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، آموزش وپرورش اجازه دارد اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را پس از تغییر نوع کاربری آن، به فروش برساند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش وپرورش گفت: وزارت ‌آموزش وپرورش به استناد قوانین یاد شده، ضوابط و چارچوب نحوه فروش و تبدیل به احسن کردن اراضی و املاک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش را تهیه و به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد و ادارات آموزش و پرورش براساس مقررات و ضوابط قانونی، تعدادی از اراضی و املاک مازاد بر نیاز خود را پس از تغییر کاربری به فروش رسانده و عواید آن به خزانه واریز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اراضی و املاکی که در راستای ماده 6 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به فروش می‌رسند، عواید آن باید صرف جایگزینی ملک فروخته شده و یا تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام شود.

براساس گزارش آموزش و پرورش، ناصری زنجانی اضافه کرد: عواید حاصل از فروش املاک مازاد، موضوع ماده 6 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، صرفا برای جبران کسری بودجه وزارت متبوع در بخش جایگزینی ملک فروخته شده و یا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha