• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95030401973
  • خبرنگار : 71415

رشد فزاینده دین‌گریزی در انگلیس/ "نیمی از انگلیسی‌ها بی‌دین هستند"

یک مطالعه در کشور انگلیس مشخص کرده تعداد مردمی که در این کشور اصلا خود را مقید به هیچ مذهبی نمی‌دانند از تعداد مسیحیان فراتر رفته و انگلیسی‌ها در حال رویگردانی از مذهب هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، در یک مطالعه که در سال 2014 صورت گرفت مشخص شد تقریبا نیمی از مردم انگلیس و ولز هیچ مذهبی ندارند که این تعداد دو برابر رقم 25 درصدی است که در سرشماری سه سال قبل از آن ثبت شده بود.

همچنین در این مطالعه افرادی که خود را به عنوان مسیحی اعم از فرقه‌های کاتولیک، آنگلیکان و غیره معرفی کرده‌اند معادل 43.8 درصد است که کمتر از رقم ثبت شده برای لائیک‌های انگلیسی یعنی 48.8 درصد است.

این افول ناگوار در مطالعه‌ای به نام "کاتولیسیسم معاصر در انگلیس و ولز" به تالیف استفن بولیوان، محقق دانشگاه کاتولیک "سنت مری" واقع در "توییکنهام" فاش شده است.

این سند که قرار است امروز(سه شنبه)‌در مجلس عوام انگلیس مطرح شود عنوان می‌کند که هر دو کلیسای مسیحی کاتولیک و آنگلیکن انگلیس به سختی تلاش می‌کنند مردمی را که مسیحی هستند مقید به خود نگه دارند.

همچنین کلیسای انگلیس انتظار دارد که حضور مردم در مراسم‌های مذهبی تا 30 سال آینده به کاهش ادامه دهد؛ چرا که شرکت کنندگان در این مراسم‌ها در حال مسن تر شدن هستند و نسل جوان نیز مذهب را بیشتر کنار می‌گذارند.

همچنین کلیساهای مسیحیت در تلاش زیادی برای جذب پیروان بیشتر از میان "خداناباوران" و "خدامنکران" هستند.

با این حال اکثریت زیادی از افرادی که به یک فرقه مسیحیت گرویده‌اند، پیروان فرقه دیگری از مسیحیت بوده‌اند تا این که غیر مسیحی یا بی مذهب باشند.

بر طبق این گزارش از هر 10 بزرگسال که به عنوان مسیحی آنگلیکن بزرگ شده، چهار تن و همچنین تعداد مشابهی نیز از میان کسانی که به عنوان کاتولیک بزرگ شده‌اند، اکنون خود را به عنوان فرد بی مذهب معرفی می‌کنند.

لندن به عنوان مذهبی ترین منطقه انگلیس مطرح است چرا که کم ترین میزان از کسانی که خود را لائیک می‌دانند معادل 40 درصد متعلق به این شهر بوده است.

این در حالی است که در ولز تقریبا 60 درصداز مردم می گویند که مذهبی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha