• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95030401909
  • خبرنگار : 71129

اعتصاب در پالایشگاه‌ها، کمبود بنزین و بروز آشوب در فرانسه

اعتصاب در پالایشگاه‌ها، کمبود بنزین و بروز آشوب در فرانسه

پس از آنکه اعضای اتحادیه‌های کارگری فرانسه در جریان اعتصابی پالایشگاه‌ها را بستند، هزاران پمپ بنزین در فرانسه با کمبود یا فقدان بنزین روبه‌رو شدند که باعث بروز آشوب و ناآرامی شده است. با این حال یکی از این پالایشگاه‌ها امروز با مداخله پلیس کار خود را مجددا از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس، هزاران پمپ بنزین در سراسر فرانسه با خطر پایان یافتن بنزین روبه‌رو شده‌اند چرا که اعتصاب کارگران، پالایشگاه‌ها را به تعطیلی کشانده و رانندگان نیز تهدید کرده‌اند که به حمل و نقل بنزین اقدام نمی‌کنند.

کارگران، پالایشگاه‌ها و مراکز ذخیره‌سازی بنزین در فرانسه را در اعتراض به تغییرات در قانون کار از سوی دولت پاریس تعطیل کردند.

کارگران در شش پالایشگاه از هشت پالایشگاه در فرانسه در اعتصاب هستند در حالی که یکی از 20 پمپ بنزین نیز دیگر بنزینی برای ارائه ندارد.

رانندگان در سراسر فرانسه نیز به توصیه‌های دولت برای اجتناب از نگرانی و هراس توجهی نشان نمی‌دهند و همین امر باعث شده تا آشوب و ناآرامی سراسر این کشور را در بر بگیرد. امانوئل لیپن، رهبر اتحادیه تجاری فرانسه گفت:‌ ما دست از این اعتصاب برنمی‌داریم تا دولت دست از اصلاحات قانون کار بردارد. شاید این روند تا یک هفته طول بکشد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز قول داده که دولت هر کاری انجام می‌دهد تا به این روند پایان دهد. وی گفته است: ما کاری می‌کنیم تا بحران سوخت در کشور پایان یابد.

رانندگان ماشین‌های حمل بنزین بسیاری از جاده‌ها و مسیرهای اصلی به ویژه منطقه بوردو را مسدود کرده‌اند. با ادامه اعتراضات پلیس فرانسه وارد عمل شده و معترضان را که یکی از اصلی‌ترین سایت‌های سوخت را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با رادیو اروپا 1 گفت که این جایگاه پس از روزها محاصره "آزاد" شد. سایت پالایشگاه "فو سور مر" که بزرگترین جایگاه در مدیترانه است، از امروز کار خود را از سر گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha