• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95030301583
  • خبرنگار : 71078

تلاش وزارت جوانان برای آموزش 750 هزار زوج آماده ازدواج

تلاش وزارت جوانان برای آموزش 750 هزار زوج آماده ازدواج

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش می‌کنیم امسال 750 هزار زوجی که آماده ازدواج هستند را تحت پوشش آموزش‌های پیش از ازدواج قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ناصر صبحی در همایش افتتاحیه آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج جوانان که امروز در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد، افزود: در صورتی که بودجه لازم در اختیار ما قرار بگیرد و مشکل خاصی به وجود نیاید این دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها از شکل گیری آسیب‌های مختلف اجتماعی مانند انحلال خانواده پیشگیری می‌کند و توانمندسازی خانواده ها و ارتقای سطح زندگی و تعالی خانواده را به دنبال دارد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: به منظور برگزاری این دوره‌های آموزشی از اساتید مجرب سراسر کشور دعوت به همکاری کردیم. علاوه بر آن جوانان را نیز مدنظر قرار دادیم و تلاش می‌کنیم معضلات اجتماعی را به کمک آنها حل کنیم و این موضوع به زودی در سراسر کشور اجرایی می شود.

صبحی افزود: به منظور عملیاتی کردن آموزش‌های عمومی بیش از ازدواج جوانان، مدرسان را مشخص و تقویم آموزشی تهیه کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم بین آنها وحدت رویه به وجود بیاوریم. در حال حاضر حدود 100 استاد با ما همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: با موسسه فرهیختگان دانشگاه تهران تفاهمنامه‌ای امضاء کرده ایم و قرار است آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج را با برگزاری دوره برای 2000 نفر در تهران آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: مهم ترین تصمیم زندگی، انتخاب شریک زندگی است. بنابراین این موضوع یکی از محورهای فعالیت اداره کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان است. در حال حاضر آمار ازدواج روز به روز کاهش و آمار طلاق افزایش می‌یابد که در این شرایط نقش پیشگیری بسیار مهم است.

صبحی با بیان اینکه آموزش پیش از ازدواج در حوزه پیشگیری تعریف می شود، اظهار کرد: در زمینه ارائه آموزش‌ها موازی‌کاری صورت می‌گیرد و برخی اساتید کیفیت لازم را نداشتند یا محتواهای آموزشی خوب نبوده است. بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه رسیدیم که به منظور ازدواج ایمن و موفق باید به پیشگیری توجه کنیم.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اقدامات قبلی در زمینه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج نتایج قابل قبولی نداشته است و بیشتر کسانی که این آموزش ها را ارائه می‌دادند تخصص لازم را نداشتند و محتواها نیز باید غنی تر شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در حال حاضر به همراه سازمان نظام روانشناسی، بانک اطلاعاتی داریم. علاوه بر آن همکاری جدی با سازمان‌ها و نهادهای فعال در زمینه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به زوجین را آغاز کرده‌ایم.

صبحی در پایان با اشاره به فضای مجازی، اظهار کرد: نحوه استفاده از فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر با نسلی مواجه هستیم که واقعا مجازی هستند و روش‌های تربیتی سابق چندان برای آنها مناسب نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۷:۳۴

بودجه اين دوره ها رو بدين به جوانان خودشون زندگيشون ميسازن

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۰۰:۱۸

دقيقا