• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95030301005
  • خبرنگار : 71012

انتقاد به برخورد صداوسیما با یک موفقیت ملی

انتقاد به برخورد صداوسیما با یک موفقیت ملی

صداوسیمای ایران خبر موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن را در سطح یک خبر معمول بازتاب داد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در حالی که شامگاه گذشته موفقیت فیلم «فروشنده» در بخش فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن، به خبری داغ و مسرت‌بخش در شبکه‌های اجتماعی و اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بدل شده بود، تلویزیون ایران به صرف اعلام خبری کوتاه در بخش‌های خبری‌ بسنده کرد.

همچنین شبکه خبر با درج زیرنویس در میان سایر خبرهای سینمایی این شبکه، به اعلام این موفقیت بزرگ در سینمای ایران پرداخت.

پیمان یوسفی هم در میان گزارش بازی قهرمانی جام حذفی اسپانیا میان تیم‌های بارسلونا و سویا، این موفقیت را به شهاب حسینی و اصغر فرهادی تبریک گفت.

اما صداوسیمای ایران در حالی چنین رویکردی را برای اعلام خبر یک موفقیت ملی انتخاب کرد که لحظاتی پس از اعلام اهدای این جوایز به فیلم اصغر فرهادی، موجی از ویدئو و عکس از لحظات مختلف این رویداد مهم سینمایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. همچنین برخی از شبکه‌های خبری فارسی‌زبان به واسطه برقراری ارتباط‌ زنده با محل برگزاری جشنواره کن، برگزیدگان این فستیوال را همزمان با برپایی مراسم اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، صداوسیما همان یکشنبه شب در حالی به خاطر عملکردش در پوشش موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن از سوی فعالان شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت که بارها از سوی کارشناسان و اهالی رسانه برای جا نماندن از شبکه‌های اجتماعی و همچنین کانال‌های ماهواره‌ای با هشدار مواجه شده است. به اعتقاد این کارشناسان منتقد، ممیزی اخبار فراگیر که در سطح بین‌المللی و داخلی رخ می‌دهد، بینندگان ایرانی را به رجوع به شبکه‌های ماهواره‌ای و همچنین ترجیح دریافت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی به جای شبکه‌های صداوسیما مجاب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۰:۲۷

احتمالا چون کراوات زده بودند !

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۳:۱۶

متاسف نباشيد براي کشوري که حتي به داشته هاي خودش هم فخر نمي فروشد!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۱:۵۹

جاي تعجب نداره چون صدا وسيما مدت زيادي است از علايق و خواسته هاي مردم فاصله گرفته و اميد به بهبود اين رويه بيهوده است.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۶

!!!!امروز صبح که گزاش مفصلي ازش پخش کردن حتي راجع به سابقه کاري شهاب حسيني هم گزارش دادند واز همه خبرها طولاني تر بود خبرش ديگه بايد چيکار کنن؟!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۳:۳۷

صدا سيما - مردم هه . اين دو كلمه در كنار هم خنده دار به نظر ميرسه . صدا سيما كي به علايق مردم توجه كرده؟ فقط به فكر خودش و رييساش و مميزي هاش و سانسورهاش و اينكه چه سودي به خودش و رييساش ميرسه هست. مردم ما ديگه براي شنيدن اخبار مدنظر و سرگرمي بايد كانال هاي ماهواره رو بالا پايين كنن.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۳:۴۶

مگر انتظاري غير از اين از صدا و سيما داشتيد؟ صدا و سيما سالهاست که مسير و سياستهايش را برخلاف علايق و خواست مردم تعريف کرده و بهمين دليل است قهر مردم با تلويزيون و رسانه به اصطلاح ملي... اين مطلب براي صدا و سيماجاي تاسف دارد. چون بهرحال در عصر ارتباطات مردم اخبار و اطلاعات و دلخواسته هايشان را از رسانه هاي مختلف کسب ميکنند.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۳:۵۳

غير از اين بود بايد تعجب ميکرديم !

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۴:۳۱

در شرايطي که صدا و سيما نسبت به پوشش خبري رويدادهاي جنوب لبنان که هيچ، جاوه و بوتان و سن مارينو و کذا با تفاوت است، جاي بسي افسوس مي ماند براي بي اعتنايي به اين دستاورد ملي.

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۵:۱۶

بازيگران الگوي تعداد زيادي از جوانان هستند.خانم عليدوستي خوب ظاهر نشد مي توانست به عنوان يک ايراني حجاب خودش رو رعايت کنه.... وتبليغي براي دين ما بشه مگر نبود خانمي که در مسابقات ورزشي با حجاب کامل شرکت کرد و دل ايران و ايراني را شاد کرد...واقعا بجايي رسيديم که از ارزش هاي خودمان هم دور شديم....

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۳ ۱۵:۵۹

اي بابا بي انصافي نکنيد يه گزارش مفصل شبکه خبر پخش کرد

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۰۴ ۰۱:۰۸

با اين عملکرد ضعيف صدا وسيما بايد حداقل بودجه جهت صدا وسيما اختصاص يابد