• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95030300995
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در نشست تخصصی ایسنا مطرح شد:

شادی؛ حلقه‌ مفقوده در میان جوانان

شادی؛ حلقه‌ مفقوده در میان جوانان

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی، گفت: شادی حلقه‌ مفقوده جوانان امروز ما بوده و شادی را در زندگی کمتر احساس می‌کنند هر چه شادی در جامعه کمتر باشد آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.

مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی، گفت: شادی حلقه‌ مفقوده جوانان امروز ما بوده و شادی را در زندگی کمتر احساس می‌کنند هر چه شادی در جامعه کمتر باشد آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.

مهدی قناد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، با تاکید بر مطلب فوق اظها کرد: هر چه عنصر شادی در جامعه بیشتر باشد آن جامعه را سالم‌تر ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به عوامل شادی توجه به تمامی ارزش‌ها و ابعاد سلامت است، افزود: شادی در زندگی جوانان باعث حل مباحث استرس و ناکامی شده و نوع نگاه آنها به مسائل پیرامون و ارتقاء ابعاد باعث افزایش شادی در جوانان می‌شود.

مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، با اشاره به اینکه فاکتورهای زیادی در احساس شاد کردن دخیل هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی درست، احساس شادی در خود فرد، جامعه و فرهنگ‌های صحیح یک جامعه، می‌تواند در ایجاد یک زندگی شاد تاثیرگذار باشد.

مسائل اقتصادی، یکی از عوامل اصلی شادی

قناد با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در بحث شادی، مسائل اقتصادی است، بیان کرد: اقتصاد، پول، اشتغال و احساس مفید در عرصه‌های اقتصادی باعث شادی فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی سراسر اجتماعی است، عنوان کرد: جدا کردن انسان از جمع، باعث تخریبش خواهد شد و فرد در جمع احساس نشاط بیشتری خواهد کرد.

مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، با اشاره به نقش مهم خانواده در شادی جوانان، عنوان کرد: خانواده و مناسبات درونی آن، به گونه‌ای باید باشد که تنش در خانواده کمتر بوده تا فرد سالم‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری تحویل جامعه داده شود.

قناد با بیان اینکه والدین باید به خصوصیات سنین مختلف فرزندان خود آگاهی داشته باشند، ادامه داد: بسیاری از ارزش‌های علمی از همان سنین کودکی، باید بذر پاشی شود و آموزه‌های ماندگار در ذهن و نگاه کودک نهادینه شود تا در جوانی احساس شادی بیشتری داشته باشد.

تکنولوژی در شاد بودن جوانان نقش دارد

وی با بیان اینکه عوامل موثر بر شادی بخش از سنین کودکی باید مد نظر پدر و مادران باشد، بیان کرد: حس اعتماد به نفس در شاد بودن فرد می‌تواند موثر بوده و افرادی که مثبت اندیش هستند تمرکز بیشتری بر روی راه حل‌ها داشته و همیشه در برابر ناملایمت‌های زندگی بهترین تصمیمات را می‌گیرند.

مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، با بیان اینکه از حداقل‌های زندگی خود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم، افزود: بیش از60 درصد جوانان امروزی از مسئولیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و همچنین روز جوان اطلاعاتی ندارند.

قناد با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی می‌تواند در شاد بودن جوانان ما موثر باشد، بیان کرد: نوع استفاده از تکنولوژی و ابزارهای جدید، ما را در امر شاد بودن می‌تواند کمک کند و نباید از برخی تکنولوژی‌ها در زمینه فردگرایی استفاده شود.

شادی در جامعه به خوبی نهادینه نشده است

وی با بیان اینکه گیرهای غیرضروری را از زندگی جوانان حذف کنیم، بیان کرد: به خوبی نتوانسته‌ایم شادی را در جامعه نهادینه کنیم، هر چه بحث‌های آموزشی در جامعه ارتقاء پیدا کند جوانان شادتر و سالم‌تری را خواهیم داشت.

مسئول امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، با بیان اینکه آموزش و آگاهی بخشیدن به جوانان امر مهمی در زندگی آنها است، یادآور شد: ما باید ماکتی از تفریحات سالم را با توجه به فرهنگ خود برای جوانان امروزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های درونی جامعه پویا شود، خاطرنشان کرد: ما با ظرفیت‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم محیط شادی را برای جوانان خود داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha