• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95030200619
  • خبرنگار : 71552

قرارداد سفید امضاء در برخی موارد اجتناب ناپذیر است

می‌آبادی: زجرآور است که نتیجه فوتبال در پرداخت‌های هندبال موثر است

می‌آبادی: زجرآور است که نتیجه فوتبال در پرداخت‌های هندبال موثر است

دبیر فدراسیون هندبال گفت: بیش از 60 پرونده عدم پرداخت حقوق بازیکن را در سال جاری در کمیته انضباطی بررسی کردیم.

دبیر فدراسیون هندبال گفت: بیش از 60 پرونده عدم پرداخت حقوق بازیکنان در سال جاری در کمیته انضباطی فدراسیون بررسی شده است.

فرامرز می‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص قراردادهای سفید امضای بازیکنان هندبال اظهارداشت: ثبت رقم قرارداد از قوانین فدراسیون است عدم ثبت رقم در قرارداد به ضرر بازیکن است، فدراسیون به خاطر منافع بازیکن تاکید می‌کند که باید رقم توافق شده در قراردادهای بازیکنان ثبت شود و حتی موقع عقد قرارداد طبق ضابطه از بازیکن می‌خواهیم که حضورا موافقت خود را اعلام کند. ولی گاهی در شرایط استثنایی این اتفاق اجتناب ناپذیر است، مانند تیم‌های دولتی و یا شرایطی که خود بازیکنان می‌خواهند قراردادهایشان بدون عدد ثبت شود یا بدون دریافت وجه بازی کنند، اما در این صورت باید حداقل در قرارداد محل موجود را با خط تیره پرکنند تا سواستفاده از آن صورت نگیرد.

او با بیان اینکه تیم هیات هندبال تهران از ابتدا با شرایط خاصی تشکیل شد تصریح کرد: شرایط این تیم به گونه‌ای بود که خود بازیکنان علی‌رغم میل باطنی پذیرفتند که قراردادها بدون رقم ثبت شود. از یک طرف بازیکنان این تیم ملی‌پوشان و دوستانی بودند که تیم نداشتند و راهی هم جز پذیرش این موضوع نبود، از طرفی هم طرف مقابل هیات هندبال نمی‌توانست عددی برای قراردادها مشخص کند. بنابراین بازیکنان به این نتیجه رسیدند که بدون مشخص شدن مبلغ و ثبت آن قراردادها را امضا کنند، تا شرایط تیم درست شود.

دبیر فدراسیون هندبال در مورد تضمین پرداخت حقوق بازیکنان هندبال گفت: اگر بازیکنی حقوق خود را دریافت نکرد به فدراسیون شکایت خود را ارایه خواهد کرد و فدراسیون با تمام شدت و توان و بر طبق قرارداد و ضابطه شکایت آن‌ها را پیگیری خوهد کرد. در سال 94 حدود 60 تا 70 رای کمیته انضباطی مربوط به این عدم پرداختی‌ها را در فدراسیون بررسی کردیم و در نهایت رای داوری زدیم تا بازیکنانی که از باشگاه خود مطالباتی داشتند به دادگستری مراجعه کنند و به حقوق خود برسند. بسیاری از بازیکنان شکایت کردند که بررسی می‌کنیم اما تعدادی هم هنوز شکایت نکرده‌اندکه ما نمی‌توانیم در این مورد پیگیری حاصل کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل احقاق حقوق بازیکن مطالبات را به روز حساب می‌کنند افزود: وقتی بازیکنان در خصوص حقوق خود شکایت می‌کنند کمیته انضباطی در جهت حمایت از بازیکن رای را صادر می‌کند و به باشگاه اعلام می‌کند که باید حق و حقوق فردی را که دیر شکایت کرده یا شکایتش دیر به نتیجه رسیده، طبق ضوابط و عرف مبلغ به روز را پرداخت کند. فرد نیز که به دادگاه مراجعه می‌کند دادگاه طبق نظر کمیته انضباطی در خصوص شکایت فرد حکم می‌دهد.

او افزود: ما نمی‌توانیم با باشگاه مجادله کنیم که چرا پول بازیکنان را نمی‌دهد و حداکثر توانی که برای فدراسیون هندبال وجود دارد این است که طبق اصول و آیین‌نامه پیگیری کند و از بازیکن حمایت کند. همانطور که برعکس آن هم وجود دارد اگر بازیکن برای باشگاه مشکلاتی ایجاد کند و باشگاه شکایت کند فدراسیون از باشگاه نیز حمایت می‌کند. فدراسیون به منظور احقاق حق قاعده و حقوق بازیکن و باشگاه یک‌جانبه تصمیم نمی‌گیرد و همانطور که باشگاه حق دارد که حمایت شود بازیکن نیز باید حمایت شود.

می‌آبادی شرایط این رشته توپی را شرایط خاصی عنوان کرد و بیان داشت: شرایط هندبال شراط خاصی است. وقتی می‌خواهیم یک تیم را به لیگ وارد کنیم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد. در شرایطی که باشگاه‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری در هندبال را ندارند و باشگاه‌ها دنبال بهانه می‌گردند تا این رشته را تعطیل کنند در این صورت فدراسیون هندبال باید به گونه‌ای رفتار کند که هم باشگاه و هم بازیکن را حفظ کند و از آن‌ها حمایت کند. رابطه‌ی فدراسیون، باشگاه و بازیکن رابطه‌ی پیچیده‌ و پر رمز و رازی است و به طور کلی نمی‌شود از بیرون برای این‌ موارد تصمیم گرفت.

او معتقد است هندبال شرایط دردآوری را نسبت به سایر رشته‌های ورزشی داراست. او در این‌باره گفت: هرچند که شرایط اقتصادی که کشور با آن روبه‌رو است نه تنها هندبال بلکه تمام رشته‌های ورزشی از جمله بسکتبال و والیبال و حتی فوتبال را در برگرفته است. اما با این وجود فوتبال هیاهو و تبلیغات زیادی دارد و اگر بازیکن فوتبالی ناز کند در مطبوعات منعکس داده می‌شود و این‌ها دلایلی است که بسیاری از باشگاه‌ها به هندبال خود رسیدگی نمی‌کنند تا همه‌ی امکانات برای فوتبال فراهم باشد. حتی گاها نتیجه فوتبال را در پرداخت و عدم پرداخت حق بازیکنان هندبال موثر می‌دانند. این واقعا برای هندبال زجرآور است ولی فدراسیون چاره‌ای ندارد.

به بیان دبیر فدراسیون هندبال، فدراسیون همه‌ی تلاش خود را برای احیای هندبال خواهد کرد. او در این باره تصریح کرد: در شروع هر لیگ با باشگاه‌های زیادی صحبت می‌کنیم و با پیگیری و تاکید استانداری و باشگاه‌ها تیم‌ها را وارد لیگ می کنیم. این روند در همه فدراسیون‌ها از جمله بسکتبال و والیبال هم حاکم است اما کمتر کسی بر روی هندبال سرمایه گذاری خواهد کرد. فدراسیون هندبال باید برای تعامل با باشگاه‌ها، بازیکنان و همچنین اسپانسرها و پخش تلوزیونی تلاش زیادی کند. و این‌ها همه شرایطی است که فدراسیون تلاش می‌کند تا هندبال را از شرایط بحرانی مالی خارج کند.

او همچنین درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: به منظور بازی‌های دوستانه‌ای که در مردادماه در قطر برگزار خواهد شد فعلا آقای طاهری را در پست خود ابقا کردیم. در ‌شهریورماه دوباره جلسه کمیته فنی برای انتخاب مربی تیم ملی تشکیل خواهد شد تا برای حضور در تورنمنت 8 جانبه‌ی هلند که تورنمنتی بزرگ و پرارزشی است تصمیم گرفته شود. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب مربی خارجی حضور در جام جهانی 2017 فرانسه است که اگر وایلد کارت را دریافت کنیم در تعیین مربی خیلی تاثیر خواهد داشت.

می‌آبادی در مورد وایلد کارت نیز گفت: فدراسیون جهانی در حال بررسی است. هرچند که رییس فدراسیون جهانی قول‌های خوبی به آقای مهدوی طبق ملاقات‌هایی که در سوئد و همچنین در اروپا در مقر فدراسیون جهانی داشته‌اند، داده‌ است اما به هرحال هیات اجرایی‌ها اکثرا اروپایی هستند و تمایل به تیم‌های اروپایی دارند ولی ما امیدوار به کسب این سهمیه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha