• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۱:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95023119269
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیر جهاد کشاورزی رشت:

دندان طمع تغییر کاربری شالیزارها کشیده شد

دندان طمع تغییر کاربری شالیزارها کشیده شد

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: روند تغییر کاربری شالیزارها در رشت بسیار کند شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: روند تغییر کاربری شالیزارها در رشت بسیار کند شده است.

علی‌اکبر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، با اشاره به این‌که شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، تصریح کرد: این شهرستان بیش از 64 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون در 80 درصد از شالیزارهای رشت نشاء برنج انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین آب شالیزارهای رشت با مشکلی مواجه نیسیتم.

منصوری با بیان این‌که شهرستان رشت به دلیل این‌که در مرکز استان واقع شده است در گذشته‌ای نه چندان دور بسیاری از مسافران را به فکر ساختن ساخت خانه‌های دوم در این شهرستان می‌انداخت و این امر کشاورزان را برای فروش زمین‌هایشان وسوسه می‌کرد، ادامه داد: با تشدید برخوردها با تغییرکاربری‌دهندگان، این روند بسیار کاهش یافته است و در برخی مناطق به صفر هم رسیده است.

وی تصریح کرد: شالیزارها فقط باید برای تولید برنج و دیگر محصولات کشت دوم اختصاص یابد و هرگونه ساخت و ساز در آنها ممنوع است.

مدیرجهادکشاورزی رشت با اشاره به این‌که در حال حاضر مزرعه برنج نکاشت در شهرستان به ما گزارش نشده است، افزود: البته در سال گذشته به صورت بسیار نادر شاهد بودیم که به طور مثال شالیزاری نکاشت رها شده بود و علت آن اختلافات خانوادگی بر اثر فوت صاحب‌زمین و تقسیم ارث بین فرزندان بود و اگر چنین مواردی را بازهم مشاهده کنیم به افراد اخطار می‌دهیم.

وی گفت: دندان طمع سودجویان برای داشتن خانه‌دوم در شالیزارها کشیده شده است و هم‌چنان نظارت‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۱

جاي بسي تاسف است. چطور دلشان مي آيد زيبايي شاليزار را با ساختمانهاي زشت و بي قواره عوض کنند؟! ما ايرانيها رکورد دار تخريب محيط زيست خودمان هستيم . شمال کشور تنها جاي سر سبز کشور است که دارد به کل از بين ميرود .مسئولين امر عوض ساخت کارخانه هاي بازيافت و تصفيه خانه فاضلاب فقط فکر منافع شخصي خودشانند .