• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95022918754
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد

افزایش 11.5درصدی بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های همدان

افزایش 11.5درصدی بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های همدان

ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 11.5 درصدی بازدید گردشگران و مردم همدان از اماکن تاریخی و موزه‌های استان در سال‌جاری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 11.5 درصدی بازدید گردشگران و مردم همدان از اماکن تاریخی و موزه‌های استان در سال‌جاری خبر داد.

"علی مالمیر" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان این‌که امسال با افزایش 11.5 درصدی آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و موزه‌های استان همدان مواجه بوده‌ایم، افزود: در مجموع 886 هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های استان همدان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان این‌که استان همدان دارای 14 موزه فعال است؛ افزود: 3 موزه مشارکتی، 7 موزه تحت پوشش میراث فرهنگی و 4 موزه غیروابسته در استان فعال هستند.

مالمیر با تاکید بر این‌که از بخش خصوصی در امور موزه‌داری و احداث موزه‌های جدید استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی این مرکز حمایت از بخش خصوصی در موزه‌داری و احداث موزه‌های جدید است.

وی با بیان این‌که موزه‌ها از جنبه‌های آموزشی و تاریخی بسیار مهم هستند، افزود: موزه‌ها میزان ماندگاری گردشگران را در استان افزایش داده‌اند و همین امر موجب ارتقاء درآمد گردشگری می‌شود.

مالمیر با تاکید بر این که موزه‌های استان همدان نسبت به کل کشور از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، ادامه داد: درجه اهمیت این موزه‌ها از آن جهت است که این مراکز پیشینه فرهنگی یک خطه را معرفی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از حضور کارشناسان این اداره در مدارس به منظور آشنایی دانش‌آموزان با آثار تاریخی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید با این اماکن و آثار و در حقیقت با فرهنگ استان خود به خوبی آشنا باشند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha