• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022918657
  • خبرنگار : 71496

خلیفه حفتر:‌ به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگیم/ از نتیجه انقلاب لیبی راضی نیستم

خلیفه حفتر:‌ به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگیم/ از نتیجه انقلاب لیبی راضی نیستم

فرمانده کل ارتش لیبی با اشاره به اینکه تروریسم مشکلی جهانی است، اظهار داشت، ارتش لیبی به رغم تحریم‌های تسلیحاتی به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه می‌کند.

فرمانده کل ارتش لیبی با اشاره به اینکه تروریسم مشکلی جهانی است، اظهار داشت، ارتش لیبی به رغم تحریم‌های تسلیحاتی به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه می‌کند.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خلیفه حفتر،‌ فرمانده کل ارتش لیبی در گفتگو با شبکه خبری "لیبیا الحدث" گفت:‌ مرحله اول تخریب ارتش لیبی به دست معمر قذافی (دیکتاتور مخلوع لیبی) انجام شد. قذافی پس از اطلاع از خطری که ارتش برایش داشت شروع به تخریب سیستماتیک آن کرد و سپس ناتو با بمباران‌های خود نیروی هوایی لیبی را به طور کامل نابود کرده و این طرح قذافی را تکمیل کرد.

وی تاکید کرد: به انقلاب 17 فوریه علیه رژیم قذافی ایمان دارم و حضورم در این انقلاب از ارزش‌هایم سرچشمه ‌گرفت،‌ من با هدف برکنار کردن قذافی از قدرت در این انقلاب شرکت کردم اما از نتیجه آن راضی نیستم.

حفتر در ادامه با ابراز تردید در مورد جدیت قدرت‌های بزرگ جهانی در نبرد با تروریسم، نسبت به گسترش تروریسم در سایر کشورهای جهان در صورتی که به ارتش لیبی کمک نشود، هشدار داد.

وی در ادامه موضعگیری اروپا نسبت به تهدیدات داعش در لیبی را باعث ایجاد "تصوری اشتباه" نسبت به میزان خطرات این گروه تروریستی دانست.

فرمانده کل ارتش لیبی با اشاره به حوادث تروریستی پاریس و کشورهای اروپایی تاکید کرد:‌ سرعت گسترش تروریسم از سرعت نور هم بیشتر است.

حفتر گفت:‌ تنها راه خروج از بحران لیبی، نابودی مراکز تجمع تروریست‌ها در لیبی است تا به این ترتیب فرصتی برای ایجاد امنیت و آرامش فراهم شود و ما در حال حاضر خواسته دیگری نداریم.

وی ادامه داد:‌ اگر جهان به توافقنامه لغو تحریم تسلیحاتی لیبی دست یابد،‌ این گروه‌ها از لیبی پاک خواهند شد اما اگر این امر محقق نشود ما با امکاناتی که در اختیار داریم، از حرکت بازخواهیم ماند.

حفتر افزود‌: عملیات "الکرامه" مانند آهن‌ربایی تمامی انسان‌های شریف در میان غیرنظامان‌،‌ نظامیان و نیروهای داوطلب را جذب کرد و آنها با عقیده و ایمان خود به این عملیات پیوسته و به همین دلیل این عملیات گسترش یافته و ما در حال بازسازی ارتش هستیم.

فرمانده کل ارتش لیبی ادامه داد: ‌ارتش در منطقه غرب و جنوب و مناطق الزاویه،‌ رقدالین، الجمیل، العشسه، ‌زواره و تمام بلندی‌های غربی از غریان تا الصیعان، ‌ترهونه، قصر خیار و طرابلس حضور دارد اما در برخی مناطق با توجه به نبود امکانات نیروها حضور ندارد، به هر حال در آینده‌ای نزدیک نیروهای ما در این مناطق نیز مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha