• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95022918181
  • خبرنگار : 71530

مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد

جمع‌آوری بیش از 2300 معتاد خیابانی در فاز دوم جمع‌آوری معتادان

جمع‌آوری بیش از 2300 معتاد خیابانی در فاز دوم جمع‌آوری معتادان

مدیرکل بهزیستی استان تهران در تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز دوم جمع‌آوری معتادان خیابانی، اظهار کرد: 2378 نفر در فاز دوم این طرح جمع آوری شده که حدود 1800 نفر آنان در 55 مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت سازمان بهزیستی ساماندهی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز دوم جمع‌آوری معتادان خیابانی، اظهار کرد: 2378 نفر در فاز دوم این طرح جمع آوری شده که حدود 1800 نفر آنان در 55 مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت سازمان بهزیستی ساماندهی شدند.

احمد دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، ضمن بیان آنکه چالش اصلی استان تهران "اعتیاد" است گفت: اعتیاد در حال حاضر به عنوان معضل اصلی استان تهران شناخته می‌شود و این در حالیست که مسأله معتادان خیابانی موسوم به ماده 16 که تعداد آنها بر اساس آمارهای غیررسمی به 10 تا 15 هزار نفر می‌رسد نیز مشکلات بسیار زیادی را برای استان به وجود آورده است به طوری که بهزیستی ورود جدی به این عرصه داشته و در جهت کنترل آنها اقدام می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بهزیستی استان تهران در 24 آذرماه سال 1394 در دو مرحله 4403 نفر معتاد خیابانی را از سطح استان جمع‌آوری و3389 نفر آنها را پس از طی مراحل غربالگری به 109 مرکز بهبود اقامتی میان‌مدت بهزیستی ارجاع داد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه ضمن تاکید برآنکه تمامی این افراد به وسیله پزشکان و مددکاران غربال می‌شوند و اینطور نیست که این معتادان را از کف خیابان یکسره و مستقیم به مراکز ترک اعتیاد منتقل کنیم اظهار کرد: فاز دوم این طرح نیز از 9 اردیبهشت ماه به دستور دادستان تهران آغاز شده و تا کنون 2378 نفر در فاز دوم آن جمع آوری شده که حدود 1800 نفر آنان در 55 مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت سازمان بهزیستی ساماندهی شدند.

دلبری در ادامه ضمن بیان آنکه در مراکز اقامتی بهزیستی تیم‌های پزشکی، قاضی، تیم خدمات نظافتی حضور دارند و این مراکز از سوی سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری نظارت می‌شوند افزود: تست اعتیاد 528 نفر از این معتادان به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های روانی و کهولت سن منفی بوده و 165 نفر نیز اتباع خارجی و بیگانه بودند و به این ترتیب به مراکز بهبودی و اقامتی میان مدت بهزیستی وارد نشده‌اند.

وی در ادامه وضعیت استان تهران را در خصوص اعتیاد نامناسب دانست و گفت: استان تهران در خصوص رشد و شیوع اعتیاد وضعیت مناسبی ندارد به همین دلیل اقدامات جدی‌تری را می‌طلبد به طوری که بر اساس آمارهای غیررسمی 10 تا 15 هزار معتاد خیابانی در استان تهران حضور دارند که از این تعداد 60 درصد از سایر استان‌ها به تهران مهاجرت کرده و 10 درصد آنان نیز زنان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پایان ضمن تأکید بر آنکه بهزیستی به تعهدات خود در این طرح پایبند است،‌ عنوان کرد: بهزیستی برای اجرای صحیح این طرح از تمام توان خود استفاده خواهد کرد و امیدواریم با این اقدامات دیگر شاهد بازگشت معتادان از مراکز به کف جامعه و خیابان نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha