• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95022817766
  • منبع : نمایندگی خوزستان

ایتالیایی‌ها برای ساخت بیمارستان به اهواز می‌آیند

ایتالیایی‌ها برای ساخت بیمارستان به اهواز می‌آیند

ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت ایتالیایی برای ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی 2000 تختخوابی در اهواز خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت ایتالیایی برای ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی 2000 تختخوابی در اهواز خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در اولین همایش فرصت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت که 26 اردیبهشت‌ ماه به میزبانی وزارت بهداشت در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه‌هایی میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی امضا شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت جهت ایجاد حدود 19 هزار و 500 تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی در سال 95 افزود: در این راستا، با شرکت‌های خارجی که توانایی مالی در زمینه احداث بیمارستان را دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند، تفاهمی سه ماهه امضا می‌شود و در این مدت طرف خارجی باید اطلاعات و طرح مورد نظرش را مشخص کرده و بعد از تایید، در مناقصه شرکت خواهند کرد.

ایدنی با بیان این‌که وزارت بهداشت تفاهم‌نامه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی را با سرمایه‌گذاران خارجی امضا کرده است، گفت: دانشگاه جندی شاپور اهواز نخستین دانشگاه در سطح کشور است که به منظور سرمایه‌گذاری خارجی جهت ساخت بیمارستان انتخاب شد و نخستین جلسه مدیران دانشگاه با شرکت ایتالیایی نیز بعد از ظهر همان روز و در حاشیه همایش فرصت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب، تفاهم‌نامه ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی 2000 تختخوابی در اهواز را با شرکتی ایتالیایی به عنوان طرف دوم در برنامه کاری خود قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: بنا بر این تفاهم‌نامه، در فرصتی سه ماهه، دانشگاه جندی شاپور و شرکت ایتالیایی سازنده بیمارستان مذاکره خواهند کرد. در این مدت، کارشناسان شرکت ایتالیایی باید به اهواز بیایند و با کارشناسان دانشگاه جندی شاپور شرایط را بررسی کرده و زمین مورد نظر را ببینند.

وی افزود: دانشگاه نیز باید در این مدت جزئیات مورد نظر خود از جمله این‌که بیمارستان چند تخت و چند بخش داشته باشد و این‌که در زمینهچه درمان‌های تخصصی فعالیت کند، ارائه دهد و شرکت نیز شرایط را برآورد کند تا پس از آن تفاهم‌نامه، به قرارداد ساخت و تجهیز تبدیل شود.

ایدنی گفت: پس از عقد قرارداد، ساخت بیمارستان از طریق فاینانس آغاز خواهد شد؛ فاینانس این پروژه را شرکت ایتالیایی تقبل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha