• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022817585
  • خبرنگار : 71089

انتقاد آنجلینا جولی از شرایط پناهجویان و اظهارات ترامپ

انتقاد آنجلینا جولی از شرایط پناهجویان و اظهارات ترامپ

نماینده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل هشدار داد، سیستم بین‌المللی انسان دوستانه برای پناهجویان در حال فروپاشی است.

نماینده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل هشدار داد، سیستم بین‌المللی انسان دوستانه برای پناهجویان در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آنجلینا جولی در برنامه‌ای در شبکه بی بی سی گفت: تعداد درگیری‌ها و شمار آوارگان در حال افزایش است، دیگر سیستم حفاظت و بازگرداندن پناهجویان کار نمی‌کند. در حال حاضر بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان آواره شده‌اند، این رقم در طول 70 سال گذشته بیشترین رقم بوده است. این مساله ما را درباره وضعیت صلح و امنیت در جهان نگران کرده است. میزان متوسط آوارگی هر فرد اکنون به حدود 20 سال رسیده است.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست اروپا در قبال پناهجویان گفت: در میان افزایش نگرانی‌ها نسبت به مهاجرت کنترل نشده، اکنون خطر دیگری وجود دارد و آن مسابقه برخی کشورها برای اعمال سیاست‌های سرسختانه علیه پناهجویان در راستای منافع خود بدون در نظر گرفتن هزینه‌ و چالش‌های ناشی از آن برای همسایگان و مسئولیت بین‌المللی‌شان در قبال پناهجویان است.

هم‌چنین جولی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ، کاندیدای پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری علیه مسلمانان گفت: آمریکا برای من کشوری است که توسط مردمانی ساخته شده است که برای آزادی گردهم آمده‌اند، به خصوص آزادی مذهب، بر همین اساس، سخت است بشنویم که کسی برای ریاست جمهوری آمریکا می‌آید که چنین تفکراتی دارد.

با این حال دونالد ترامپ، با وجود همه واکنش‌های بین‌المللی و داخلی علیه اظهاراتش درباره مسلمانان اوایل این ماه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی گفت: اهمیتی نمی‌دهد که این مساله باعث شود که در انتخابات رای نیاورد.

همچنین ترامپ روز جمعه در این باره گفت: من یک پیشنهاد دادم و این تنها یک پیشنهاد است.

وی در حالیکه اعلام کرد، در این باره منعطف است اما بار دیگر تاکید کرد که از موضع خود دست نمی‌کشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha