• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95022716752
  • خبرنگار : 71132

حدادعادل:

حفظ اساس مردمسالاری مهمتر از برد و باخت جناح‌ها در انتخابات است

حفظ اساس مردمسالاری مهمتر از برد و باخت جناح‌ها در انتخابات است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت که حفظ اساس مردمسالاری مهمتر از برد و باخت جناح‌ها در انتخابات است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت که حفظ اساس مردمسالاری مهمتر از برد و باخت جناح‌ها در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامعلی حدادعادل در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس اظهار کرد: انتخابات مجلس دهم با پیروزی اصولگرایان در برخی شهرها و پیروزی اصلاح‌طلبان در برخی شهرهای دیگر از جمله تهران به پایان رسید و مجلس دهم چند روز دیگر کارش را آغاز می‌کند. اصولگرایان اگرچه در تهران راه پیدا نکردند اما به قانون احترام گذاشتند و اگر اعتراضی داشتند آن را از طریق مجامع قانونی دنبال کردند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان اگر در مجلس دهم بخواهند فضای مجلس را مانند مجلس ششم به فضای جنجال رسانه‌ای تبدیل کنند ملت امیدوار را ناامید خواهند کرد اما اگر برای مشکلات مردم راه‌حل پیدا کنند مطمئن باشند از حمایت اصولگرایان برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات شبیه مسابقات ورزشی است. برنده‌ای دارد و بازنده‌ای. برد و باخت مهم است، اما اصل ورزش مهمتر از آن است. با باخت یک تیم و برد یک تیم دیگر ورزش تعطیل نمی‌شود. در میدان سیاست هم مهمتر از برد یک جناح و باخت جناح دیگر حفظ اساس مردم‌سالاری است. انتقال قدرت در طول تاریخ ایران همواره خونین و خشن بوده، اما به برکت انقلاب اسلامی انتقال نرم قدرت در ایران از طریق مردم‌سالاری دینی نهادینه شده است.

وی مردم‌سالاری دینی را از مولفه‌های مهم عزت و اقتدار ملی دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه 88 به نظام تهمت تقلب زده شد؛ تهمتی که هیچ‌گاه اثبات نشد. معترضان به جای تبعیت از قانون به قشون‌کشی خیابانی پرداختند و دست به تخریب و خونریزی زدند. آنها انتقال نرم قدرت و به عبارتی جمهوریت نظام را نشانه گرفته بودند به همین علت از سوی دشمنان انقلاب تایید و حمایت می‌شدند. چنین رفتاری نباید فراموش شود و هر کس بخواهد از سران فتنه دفاع کند باید به این سوال پاسخ دهد که چرا آنها با تهمت بی‌اساس تقلب دل دشمنان نظام را شاد کردند.

حدادعادل یادآور شد: شگفتا که ما در ایران با حضراتی روبه‌رو هستیم که هرگاه نتیجه انتخابات را به نفع خود بدانند دم از سالم بودن انتخابات می‌زنند اما هرگاه نتیجه به نفع آنها نباشد مدعی تقلب در انتخابات می‌شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت و اصلاح‌طلبان با شعار امید وارد انتخابات مجلس دهم شدند، افزود: مقصود آنها از امید، گشایش‌های اقتصادی و معیشتی حاصل از اجرای برجام بود. دولت هم از ابتدا برجام را نوعی معامله برد- برد می‌دانست. مقصود از برد ایران رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق ملت بود اما درباره مقصود آمریکایی‌ها از برد مورد نظر آنها چندان حرفی زده نشد. این روزها که ایران به تعهدات خود به برجام عمل کرده، با خلف وعده و تحریم‌های جدید آنها به تدریج معلوم می‌شود که منظور آنها از برد چه بوده است.

وی ادامه داد: برد آمریکایی‌ها نفوذ در ایران و تغییر رفتار جمهوری اسلامی در داخل کشور و منطقه است. آنها تصور می‌کنند که برجام پل نفوذ و دخالت در ایران است. آنها دوست دارند جمهوری اسلامی ایران هم شبیه برخی کشورهای منطقه نوکر آمریکا شود و با برپا کردن جنگ در سوریه و یمن و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه در خدمت مطامع آمریکا و صهیونیسم قرار گیرد. آمریکایی‌ها به اندازه‌ای گستاخ شده‌اند که به وزیر امور خارجه ایران اعتراض می‌کنند که چرا شهادت شیر بیشه مقاومت مصطفی بدرالدین را تبریک و تسلیت گفته است. بردی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند براندازی اساس انقلاب اسلامی و وداع با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل است.

حداد عادل همچنین تصریح کرد: در برجام هر کس به آمریکایی‌ها اعتماد کرده و امید بسته باشد ناامید خواهد شد. امیدها باید به خدا و ملت قهرمان ایران باشد چراکه راه رفع مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که همه باید برای تحقق آن همت کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در مجلس دهم به جای حل مشکلات و رفع گرفتاری‌های مردم به حاشیه‌سازی‌های سیاسی بپردازند و فضای مجلس را مانند مجلس ششم به فضای جنجال و جدال لفظی و رسانه‌ای مبدل کنند مردم امیدوار را ناامید خواهند کرد اما اگر بخواهند با حفظ عزت ملت و استقلال جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات مردم راه‌حل‌های منطقی پیدا کنند مطمئن باشند که از حمایت اصولگرایان برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: آنجا که تلاش واقع‌بینانه برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور مطرح باشد خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌های جناحی رنگ می‌بازد. مجلس دهم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده و اصلاح نظام بانکی و مبارزه با قاچاق و مقابله با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های 70، 80 میلیون تومانی به مدیران دولتی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و لجام‌گسیختگی اعتقادی و اخلاقی اقدام کنند. چنین رویکردی می‌تواند اصولگرا و اصلاح‌طلب را در مجلس دهم دوشادوش یکدیگر و در خدمت مردم قرار دهد. اگر دولت هم چنین عزمی داشته باشد هماهنگی دولت و مجلس به سود کشور خواهد بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه این نطق آخرین نطق وی در پایان 16 سال نمایندگی او در مجلس است، گفت: از مردم تهران که با اعتماد و لطف خود مرا در چهار دوره به مجلس فرستادند تشکر می‌کنم. همچنین از همه کسانی که در انتخابات هفتم اسفند به من و همراهانم رای دادند سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم آنچه انجام دادم مورد رضایت خدا و مردم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha