• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95022615974
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

بازدید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از زندان شهرکرد ‌

بازدید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از زندان شهرکرد ‌

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از بخش‌های مختلف زندان شهرکرد بازدید و با زندانیان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از بخش‌های مختلف زندان شهرکرد بازدید و با زندانیان

گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری - حجت الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه شنبه 25 اردیبهشت‌ماه در جمع زندانیان زندان شهرکرد، خدمت رسانی به زندانیان در زندان شهرکرد را مطلوب دانست و گفت: در بازدید از مجموعه‌های مختلف زندان، شاهد فعالیت‌ها و خدمات گسترده مسئولان سازمان زندان و اقدامات تامینی استان به شما خوبان بودیم که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید بر این که نه تنها بنده بلکه هیچ انسان آزاده‌ای مایل نیست که هم نوع خودش را در زندان و حصر ببیند، تصریح کرد: خداوند متعال نه تنها انسان را آزاد آفریده بلکه تاج کرامت و بزرگی بر سر او نهاده است و او را تکریم کرده و میدان و ظرفیت‌هایی بزرگ عالم هستی را برای رشد، کمال و سعادت به او عطا کرده است تا او آزادنه برود و رشد پیدا کند و زمینه نورانیت و کمال خودش را فراهم کند، لذا برای هیچ کسی گوارا نیست که هم نوع خودش را در محدودیت و حصر مشاهده کند.

نکونام با تاکید بر این که در وقوع یک جرم تنها نباید مجرم را سرزنش و مقصر اصلی دانست، گفت: به یقین عوامل مختلف و شرایط متفاوت زندگی‌ها و یکسان نبودن محیط‌های زندگی و یکسان نبودن جرم‌ها در وقوع یک جرم تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم که تمام کسانی که در این محیط‌ها قرار گرفته‌اند، همه انسان‌های مجرم و متخلف هستند، ولی در هر صورت عوامل دست به دست هم داده و شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که شما در این حصر قرار گرفته‌اید و همه تقصیر‌ها به گردن شما قرار گرفته است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که نظام و انقلاب زندانیان رافراموش نکرده است، گفت: شاید شما ناخواسته و خواسته در بند زندان گرفتار شده‌اید، اما عمده آن است که بدانید علی رغم همه این مسائل، نظام، مسئولان، جامعه و همه آن‌هایی که باید برای رهایی شما از این شرایط اقدام کنند، شما را فراموش نکرده‌اند و در خدمت شما هستند.

وی اصلاح و تربیت زندانیان را هدف اصلی از ارائه خدمات دانست و گفت: همه این خدمات و امکانات و عوامل خارجی در زندان‌ها فراهم شده است که انسانی که به هر دلیل در این فضا گرفتار شده در این گرفتار و مشکل خود بیشتر غرق نشود و زمینه برای بازگشت و اصلاح او به وجود آید و زمینه کمال او فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که اگر خود فرد زندانی تمایلی به اصلاح نداشته باشد، خدمات و امکانات نظام در زندان‌ها فایده و اثری هم نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه مسئولان نظام دست به دست هم داده‌اند و زندان‌ها را به کانون خدمت رسانی، انسان سازی و اصلاح و تربیت تبدیل کرده‌اند، اما اگر زندانی اراده نکند و نخواهد از فضایی معنویت، کار و تلاش در جهت اصلاح خود استفاده کند، قطعا این امکانات و خدمات نیز فایده و تاثیری هم نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha