• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95022314544

برگزاری نخستین همایش ملی ورزش در کودکی

اولین همایش ملی ورزش در کودکی با همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی و با حضور جمعی از اساتید و فعالان ورزش کشور برگزار شد.

اولین همایش ملی ورزش در کودکی با همت دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی و با حضور جمعی از اساتید و فعالان ورزش کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عباس بهرام دبیر کل این همایش، در مراسم روز نخست این همایش این رویداد را اولین همایشی دانست که تمرکزش بر دوران کودکی است و می‌خواهد از تمام قوای این رشته جهت افزایش توانمندی‌ها و ابعاد وجودی کودکان استفاده کند.

وی اهداف همایش را سمت و سو دادن علوم مختلف این رشته به جامعه‌ی هدف یعنی کودکی، شناسایی عوامل تهدیدکننده، تبلور توانمندی های رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت ملموس و تبدیل این توانمندی ها به فرصت های شغلی و کارآفرینی مطابق با نیاز جامعه دانست.

همچنین سبحان اللهی رییس دانشگاه خوارزمی نیز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، سیاست این دانشگاه را توجه به نیازهای جامعه بیان کرد و گفت: از عوامل توسعه جامعه انسان‌ها هستند که ویژگی این همایش نیز تقویت ارتباط با جامعه انسانی است. ما بر این باوریم که دانشگاه برای مردم است به همین دلیل باید تمام فعالیتهایش در جهت نیاز مردم باشد.

ندا خالقی دبیر علمی همایش نیز در رابطه با محورهای این رویداد به خبرنگار ایسنا گفت: این رویداد به چهار حوزه فیزیولوژی،بیومکانیک و حرکات اصلاحی، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی تقسیم شد. در این مدت مقالات فراوانی در حوزه‌های مختلف دریافت کردیم که با ارزیابی های بسیار تعدادی را برای سخنرانی و تعدادی را برای پوستر انتخاب کردیم. همچنین از مربیان و معلمان ورزشی خواسته شده بود که در این همایش حضور به عمل آورند تا چگونگی راهکارهای اجرایی ارتباط با کودکان را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا‌، در روز نخست این همایش سخنرانی‌های متعددی توسط اساتید علوم ورزش در جهت رشد علوم ورزشی صورت گرفت که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهمیت برنامه های کنترل وزن - دکتر فرهاد رحمانی نیا

چرا باید ورزش کودکان را مطالعه کنیم - دکتر واعظ موسوی

تضمین توسعه پایدار کشور، تربیت همه جانبه کودکان آینده ساز - دکتر حمید صادقی

پیامدهای جسمانی ورزش کودکی و تندرستی بزرگسالی - دکتر نادر فرهپور

سواد حرکتی کودکان - دکتر مهرزاد حمیدی

با وجود اهمیت ورزش در دوران کودکی و تاثیرات مستقیم آن بر سلامت آتیه جامعه، استقبال چندانی از این همایش به عمل نیامده بود.

این همایش در محل سالن همایش‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha