• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95022213848
  • خبرنگار : 71402

هشدار بان کی مون نسبت به رشد واکنش بیگانه‌هراسانه نسبت به مهاجران

هشدار بان کی مون نسبت به رشد واکنش بیگانه‌هراسانه نسبت به مهاجران

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به افزایش روند واکنش‌های بیگانه‌هراسی علیه پناهجویان هشدار داد و از تمام کشورهای عضو خواست تا توافقی به منظور تقسیم منصفانه‌تر مسوولیت‌ها و مراقبت از صدها میلیون مهاجر و پناهجوی جهان ایجاد کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به افزایش روند واکنش‌های بیگانه‌هراسی علیه پناهجویان هشدار داد و از تمام کشورهای عضو خواست تا توافقی به منظور تقسیم منصفانه‌تر مسوولیت‌ها و مراقبت از صدها میلیون مهاجر و پناهجوی جهان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، سازمان ملل متحد امید دارد که این توافق برخی از مسوولیت‌های بحران مهاجرت را که بر دوش کشورهای در حال توسعه افتاده، بردارد. این بحران با جنگ‌ پنج‌ ساله در سوریه و نیز هرج و مرج در افغانستان و شمال و شرق آفریقا و نیز فقر در غرب آفریقا تشدید شده است.

این توافق جهانی با کمپین تحت امر سازمان ملل برای مقابله با بیگانه‌هراسی و نژادپرسی که عمده بحث‌ها درباره پناهجویان و مهاجران را به خود اختصاص داده، حمایت می‌شود. این اظهارات در آستانه انتشار گزارش درباره مهاجرت جهانی مطرح شده است.

پیشنهاد مذکور خواستار اسکان مجدد سالانه حداقل 10 درصد از جمعیت مهاجران جهانی شد؛ آن هم طبق طرحی که در سازمان ملل به بحث گذاشته می‌شود. سازمان ملل تخمین می‌زند که 20 میلیون پناهجو و 40 میلیون آواره داخلی در سراسر جهان وجود داشته باشد. براساس برآورد سازمان ملل همچنین 86 درصد در کشورهای در حال توسعه و در نزدیکی کشورهای مبدا زندگی می‌کنند.

به این آمار باید 244 میلیون مهاجری که در کشورهای دیگری که در آن متولد نشده‌اند، زندگی و کار می‌کنند، افزود. سازمان ملل می‌گوید که این کمپین با هدف مقابله با افزایش رویکردهای منفی در چگونگی مدیریت این بحران اجرا می‌شود.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل گفت: من نگران افزایش اقدام کشورهای عضو در ایجاد حصار و ساخت دیوار در مرزها هستم. واکنش‌های بیگانه‌هراسانه و نژادپرستانه به مهاجران و پناهجویان به سطح جدیدی از گوشخراشی، تناوب و پذیرش عمومی رسیده است.

این پیشنهادات در آستانه نشست ماه سپتامبر سازمان ملل برای رسیدگی به مساله بحران جهانی پناهجویان مطرح می‌شود. به گفته مشاور ویژه سازمان ملل در امور نشست مذکور، این کمپین تحت رهبری سازمان ملل متحد گام‌های مذکور را ازطریق تماس‌های مستقیم‌تر و شخصی‌تر میان پناهجویان، مهاجران و افراد در کشورهای میزبان ارتقا خواهد داد.

به گفته سازمان ملل، از کشورها خواسته می‌شود تا طرح‌هایی برای ایجاد فرصت‌های آموزشی، مهارتی و شغلی برای پناهجویان و مهاجران فراهم کنند و زبان‌آموزی را در اولویت قرار دهند. توافق مذکور از کشورها می‌خواهد تا مسوولیت‌ها را به روش‌های مختلف تقسیم کنند تا تعدادی محدود از کشورها بیشتر بار این مسوولیت را بر دوش نکشند.

سازمان عفو بین‌الملل این طرح را "تغییردهنده بازی" توصیف کرده اما گفته است که موفقیت طرح به موافقت کشورها با سیستم دائمی تقسیم مسوولیت‌ها بستگی دارد. عفو بین‌الملل اعلام کرد: رهبران جهان نمی‌توانند از بحرانی به بحران دیگر وارد شوند و در حالی که بخش‌هایی از جهان در حال لطمه دیدن هستند، آنها بر سر اعداد و ارقام چانه بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۴ ۱۰:۵۷

مردم حق دارن از مهاجران در سراسر دنيا متنفر باشند و با آنها بدرفتاري کنند