• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95021810259
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اردبیل دارنده رتبه نخست کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای

اردبیل دارنده رتبه نخست کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای

ایسنا/اردبیل مدیرکل پایانه‌های استان اردبیل از اختصاص رتبه اول کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری به استان اردبیل خبر داد.

مدیرکل پایانه‌های استان اردبیل از اختصاص رتبه اول کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری به استان اردبیل خبر داد.

«علی رحمتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، با اشاره به این‌که استان اردبیل از سال‌های گذشته در تلفات جاده‌ای در رتبه‌های آخر قرار داشت، خاطرنشان کرد: در سال 93 در رتبه 28 قرار داشتیم که باهمکاری اعضای کمیسیون ایمنی توانستیم این رقم در سال 94 را به رتبه اول ارتقا دهیم.

رحمتی گفت: تلفات جاده‌ای درون و برون شهری استان اردبیل از 188 نفر در سال 93 به 159 نفر در سال 94 کاهش یافته است که کاهش 29 نفری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که استان اردبیل توانسته 15.4 درصد جایگاه خود را در کشور کاهش دهد، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد آمارهای کمرنگی در جاده‌های استان اردبیل باشیم و این آمارها زمانی به صفر نزدیکتر می‌شود که مردم و دستگاهای ذی‌ربط فرهنگسازی کرده و با رعایت ایمنی عمل کنند.

رحمتی در ادامه با اشاره به احداث پاسگاه‌های بین راهی در استان اردبیل گفت: احداث پاسگاه‌های گرمی به سمت بیله سوار و اردبیل سرچم در برنامه کار ما امسال قرار دارد.

مدیرکل پایانه های استان اردبیل انتقال ترمینال اردبیل را با خارج از شهر یادآور شد و گفت: زمینی را به سمت مسیر کورائیم پیگیر هستیم که این زمین مشکل معارضی دارد بین مردم و مسکن و شهرسازی که در نخستین فرصت پس از برطرف کردن مشکل معارضی آن نسبت به ایجاد ترمینال اقدام می‌کنیم حتی مقرر است پیش از ساخت این محوطه شرکت‌های حمل ونقل را بصورت اسکان موقت و به کانکس‌ها منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در استان اردبیل 46 شرکت حمل نقل مسافر و 87 شرکت حمل نقل کالا وجود دارد، گفت: امسال 2 شرکت حمل نقل مسافر و یک شرکت حمل نقل کالا اضافه می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: پارسال از پایانه‌های استان اردبیل 2 میلیون 300 نفر مسافر جابجا شده است که نسبت به سال 93 کاهش 2.2 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عمر ناوگان مسافری نیز گفت: میانگین عمر ناوگان مسافری در سال 95، 16 سال است که سال گذشته 15.72 درصد بود بطوری که عمر اتوبوس 11.49، مینی بوس 23.7 و سواری 10.4 می‌باشد.

رحمتی با بیان اینکه عمر ناوگان‌های باری 19.8 سال است خاطرنشان کرد: 7453 دستگاه ماشین حمل باری در استان اردبیل وجود دارد که سال گذشته 3.5 تن حمل کالا داشته و نسبت به سال 93 افزایش 6.7 درصدی در شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل پایانه های استان اردبیل در خصوص افزایش تعرفه‌های ناوگان های حمل مسافر نیز گفت: در ایام تعطیلات عید شاهد 20 درصدی تعرفه‌ها بودیم که پس از عید به تعرفه قبل عید مسافرگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha