• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95021408460

چاپ تازه کتاب‌های صادق کرمیار در نمایشگاه

چاپ تازه کتاب‌های صادق کرمیار در نمایشگاه

صادق کرمیار با چاپ تازه سه کتابش در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

صادق کرمیار با چاپ تازه سه کتابش در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

این نویسنده و کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، با اشاره به این‌که اثر جدیدی برای عرضه در نمایشگاه ندارد، گفت: سه اثر در بخش متون فاخر انتشارات نیستان دارم که تجدید چاپ شده‌اند. چاپ بیستم رمان «نامیرا»، چاپ اول رمان «غنیمت» و چاپ دوم «دشت سوزان» در نمایشگاه عرضه می‌شود.

«نامیرا» عنوان داستانی است تاریخی - مذهبی که به واقعه عاشورا و حوادث پس از آن می‌پردازد. در مورد دختر و پسری جوان از اهالی کوفه است که به دنبال حقیقت هستند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردانند. این کتاب در 334 صفحه و با قیمت 17000 تومان در نمایشگاه عرضه می‌شود.

رمان «دشت‌های سوزان» درباره‌ اتفاقاتی است که در طول جنگ جهانی اول در جنوب کشور می‌افتد و به نقش انگلستان و دیگر کشورهای استعماری در این مقطع در ایران می‌پردازد. این کتاب در 386 صفحه و با قیمت 17000 تومان منتشر شده است.

دشت‌های سوزان

کتاب «غنیمت» نیز به حمله عراق به ایران و حمله آمریکا به عراق می‌پردازد و نسبت این دو را بررسی می‌کند. این کتاب نیز در 186 صفحه چاپ شده است.

کرمیار با بیان این‌که «با وجود فاصله نمایشگاه کتاب از تهران من خودم بعید می‌دانم به نمایشگاه بروم»، درباره کتاب در دست تالیف خود گفت: در حال حاضر یک کار با مضمون و موضوع اجتماعی را در دست تالیف دارم که حرف زدن درباره جزییاتش زود است.

صادق کرمیار، متولد سال 1338 در تهران،‌ نویسنده و فیلم‌ساز است. او فارغ‌التحصیل رشته الهیات دانشگاه آزاد اسلامی است و نخستین داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

این نویسنده در سال 1369 مجموعه داستانی را با نام «فریاد در خاکستر» منتشر کرد و بعد از یک سال، مجموعه داستان نوجوانانه او به نام «انتقام در اردوگاه» زیر چاپ رفت. نخستین فیلمنامه سینمایی کرمیار به نام «کوسه‌ها» در سال 1375 ساخته شد.

تدوین فیلمنامه‌های «اشک کوسه» و «سجده بر آب» و کارگردانی فیلم‌های کوتاه و بلند «نشاط» و «کرانه‌های کبود» و کارگردانی «خاطرات مرد ناتمام» از جمله فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی او محسوب می‌شود. از دیگر آثارش هم می‌توان به کتاب «درد»، «دشت‌های سوزان» و «انتقام در اردوگاه» اشاره کرد که درباره جنگ نوشته شده‌اند.

این نویسنده در سومین دوره جایزه جلال آل احمد برای رمان «نامیرا» شایسته تقدیر شد.

بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب - اتوبان خلیج فارس، مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) - برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha