• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 95021307568
  • خبرنگار : 71552

پرونده تغییر در جدول لیگ هندبال/ از صعود تهرانی‌ها تا اعتراض اصفهانی‌ها

پرونده تغییر در جدول لیگ هندبال/ از صعود تهرانی‌ها تا اعتراض اصفهانی‌ها

بعد از تغییر در جدول لیگ برتر هندبال تیم‌های هیات هندبال تهران که به تازگی اسپانسر جدیدی پیدا کرده و مس کرمان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و این موضوع موجب شد تا نماینده تیم فولاد اصفهان نسبت به تغییر آیین نامه لیگ اعتراض کند.

بعد از تغییر در جدول لیگ برتر هندبال تیم‌های هیات هندبال تهران که به تازگی اسپانسر جدیدی پیدا کرده و مس کرمان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند و این موضوع موجب شد تا نماینده تیم فولاد اصفهان نسبت به تغییر آیین نامه لیگ اعتراض کند.

به گزارش ایسنا، لیگ‌برتر هندبال سال جاری برخلاف سال‌های گذشته به صورت دو گروهی برگزار شد. به این صورت که در مرحله اول تیم‌های موجود در دو گروه به رقابت پرداختند و در پایان این مرحله از هر گروه چهار تیم به مرحله دوم را‌ه یافتند. در مرحله دوم، رقابت‌ها به صورت مشترک و در قالب یک گروه انجام شد و در پایان این مرحله باید چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه می‌یافتند.

بازی‌ها به این شکل برگزار شد ولی در پایان مرحله‌ی دوم برسر انتخاب چهار تیم صعود کننده اختلاف‌نظر وجود داشت.

بعد از پایان مسابقات مرحله دوم لیگ برتر رسانه‌های مختلف رده‌بندی متفاوتی از بازی ارائه دادند. در صعود دو تیم صدر جدول، منیزیم‌ فردوس و نفت‌وگاز گچساران که هر کدام به ترتیب با امتیاز 21 و 19 در مقام اول و دوم قرار گرفتند که مشکلی وجود نداشت، اما در رده بندی سه تیم کفش ملی تهران و فولاد مبارکه سپاهان و مس کرمان که هرکدام 15 امتیاز کسب کرده بودند اختلاف نظر وجود داشت.

این درحالی است که ابتدا در جدول رده‌بندی سایت فدراسیون تیم کفش ملی مقام سوم، فولاد مبارکه سپاهان چهارم و مس کرمان پنجم به نمایش گذاشته شده بود. اما سایت فدراسیون طی خبری نتایج هفته پایانی لیگ برتر را تغییر داد و به گونه‌ای دیگر عنوان کرد و مس کرمان را در مقام چهارم و فولاد مبارکه سپاهان را در رده پنجم قرار داد.

مستندات ابهام در لیگ هندبال

در این میان مجید رحیم‌زاده سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان به نشانه اعتراض به ایسنا گفت: با احتساب فدراسیون، تیم من در رده‌ی پنجم قرار دارد. درصورتی که براساس بند 3-4 آیین نامه‌ای که برای تیم‌ها در تاریخ 9/06/1394 ارسال شده است، بعد ازصعود چهار تیم اول از هر دو گروه‌ مرحله اول رقابت‌ها، این هشت تیم به صورت گروهی رقابت کرده و با احتساب نتایج فی‌مابین و به صورت رفت‌ و برگشتی بازی انجام شود و چهار تیمی که بیشترین امتیاز را دارند به مرحله سوم راه ‌یابند، که در این‌صورت ما سوم جدول قرار خواهیم گرفت. ولی اکنون فدراسیون می‌گوید تغییر روند مسابقات در آیین‌نامه نوشته و در سایت قرار گرفته است که بر اساس آن بین دوتیم با امتیاز مشترک، مسابقه‌ی رو در رو را حساب می‌کنند که در این صورت ما پنجم می‌شویم. اما من چنین نامه‌ای را دریافت نکرده‌ام.

به گفته‌ی وی این موضوع بزرگی است و باید به جای قرار دادنش در سایت فدراسیون، آن را به هیات‌ها ابلاغ می‌کردند.

او معتقد است بین حرف‌های موجود تضاد وجود دارد و ممکن است اخیرا در آیین نامه تغییراتی صورت گرفته باشد، چون درغیراین صورت تغییرات به این مهمی را برای تیم‌ها ابلاغ می‌کردند. اگر ابلاغ کرده‌اند شماره‌ی ابلاغیه را برای من بفرستن و بگویند با این شماره نامه به هیات ما ارسال شده‌است.

در همین راستا برای رفع ابهامات موجود گفت‌وگویی با رییس فدراسیون هندبال و دبیر فدراسیون نیز انجام دادیم.

فرامرز می‌آبادی، دبیر فدراسیون هندبال اظهار داشت: فدراسیون هندبال آیین نامه‌ تغییر یافته مسابقات لیگ را با شماره 1/2495 در تاریخ 1/07/1394 صادر و به تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر به صورت رسمی ابلاغ کرده‌است و براساس این تغییرات در صورت تساوی امتیازات بین چند تیم، انتخاب تیم برتر براساس امتیازات خود تیم‌ها و در نهایت نتیجه روبه‌روی تیم‌ها بررسی می‌شود. در نتیجه تیم مس کرمان در کنار سه تیم کفش ملی، منیزیم و نفت‌وگاز به مرحله نیمه نهایی خواهد رسید.

به گفته‌ی او نرم افزار رده‌بندی تیم‌ها در سایت فدراسیون به روز نبوده در نتیجه آن‌ را از روی سایت فدراسیون حذف کرده‌اند تا برای سال آینده آن‌را طبق تغییرات انجام شده بروز کنند.

نرم افزار رده‌بندی تیم‌ها در سایت فدراسیون به روز نبوده در نتیجه آن‌ را از روی سایت فدراسیون حذف کرده‌اند!

همچنین مهدوی رییس فدراسیون هندبال نیز به ایسنا گفت: هرکس گفته نامه‌ای مبنی بر تغییر آیین نامه به تیم‌ها و هیات‌ها ارسال نشده است دروغ می‌گوید، ما مدرک داریم و نامه‌ی ارسال شده به تیم‌ها در فدراسیون موجود است.

او افزود: قضاوت انجام شده طبق آیین‌نامه‌ای است که خود تیم‌ها طی جلسه‌ای نوشتند و نیز فدراسیون این نامه را در تاریخ 1/07/1394 صادر و به تیم‌ها ابلاغ کرده است.

به گفته‌ی مهدوی نیز طبق آیین نامه‌ی جدید، در صورت تساوی امتیاز‌ها، نتیجه‌ی روبه‌روی تیم‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

او همچنین در خصوص شائبه‌ای مبنی بر اینکه تیم کفش ملی به دلیل جذب اسپانسر باید در میان صعود کنندگان قرار می‌گرفت گفت: این موضوع صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.

بنابراین و براساس گفته‌های مسئولان فدراسیون چون فولاد مبارکه سپاهان در رقابت‌های مرحله اول نتیجه بازی را دوبار به کفش ملی و نیز یکبار به مس کرمان واگذار کرده است به مقام پنجمی دست یافته است.

مستندات ابهام در لیگ هندبال

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha