• جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95020301070
  • خبرنگار : 71191

در سفر معاون رییس‌جمهور به قشم چه گذشت؟

در سفر معاون رییس‌جمهور به قشم چه گذشت؟

«سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، تفاهم‌نامه‌ی ساخت «پارک کمپ» در قشم را امضا می‌کنند.»

«سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، تفاهم‌نامه‌ی ساخت «پارک کمپ» در قشم را امضا می‌کنند.»

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه احداث اماکن اقامتی ارزان‌قیمت خواهد بود. سالانه 50 تا 70 فضای اقامتی ارزان قیمت یا پارک کمپ با مشارکت شهردارها و بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که در هر چهار محور اصلی گردشگری در دنیا، ایران دارای ظرفیت عظیمی است، از رشد 12 درصدی گردشگری در ایران در دوسال گذشته که برابر میانگین جهانی است، خبر داد و گفت: باید در 10 سال آینده هتل‌های موجود را که در حال حاضر حدود 150 عدد هستند، به 400 هتل برسانیم. راه‌اندازی 40 دفتر اطلاع رسانی گردشگری در جهان در برنامه است که تا کنون 25 دفتر راه‌اندازی شده است. 20 استاندار کشور محور توسعه استان را گردشگری اعلام کرده‌اند.

او با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: خمیرمایه اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و نوسات مختلف است تا کشور بدون نیاز به خارج بتواند حداکثر توان داخلی را جهت توسعه و رفاه هموطنان بکار گیرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی با دارا بودن دومین ذخیرگاه گاز و چهارمین ذخیرگاه نفت، به نخستین ذخایر هیدروکربن‌های جهان دسترسی دارد، افزود: با وجود معادن فراوان، کمتر از 30 درصد از توان معدنی کشور استفاده می شود و با توجه به حجم اشتغالزایی حوزه گردشگری و بازگشت سرمایه سریعتر این حوزه، نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

سهم نیم درصدی ایران از بازار گردشگری جهان

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از جابه‌جایی یک میلیارد و 200 میلیون مسافر در سال 2014 به عنوان یکی از راه‌های درآمدزایی در جهان نام برد و افزود: در همین سال هزار و 476 میلیارد دلار نصیب کشورهای مختلف شده است.

وی بیان کرد: هر گردشگر 1200 دلار درآمد از ورود به یک کشور به همراه دارد؛ این در حالی‌ است که سهم ما از این بازار حدود نیم درصد جهان است که باید یک‌شبه دو تا سه درصد افزایش یابد.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: تا 10 سال آینده باید سهم جمهوری اسلامی به 20 میلیون گردشگر با 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد برسد که این میزان هم اکنون هشت میلیارد دلار است.

سلطانی‌فر، بر ضرورت افزایش هتل‌های چهار و پنج ستاره تاکید و اضافه کرد: باید علاوه بر افزایش کمی، بهبود خدمات و کیفیت این هتل‌ها را در دستور کار قرار دهیم

پیشنهاد سلطانی‌فر برای پخش ترافیک بازدید از بناهای تاریخی در کشور

وی همچنین از ایجاد تخفیفات ویژه برای تورهای مسافرتی و پخش شدن ترافیک بازدید از اماکن تاریخی در طول سال بجز نوروز و مرداد و شهریور ماه خواستار شد و بر ضرورت همکاری ادارات، ارگان‌ها و بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

او اعلام آمادگی کرد که برای اجرای کمپ پارک‌ها با بخش خصوصی قراردادهای B.OT بسته خواهد شد و بجز هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره، اماکنی را برای اقشار مختلف مردم در نظر بگیریم.

همه‌ی پروژه‌های هتل‌سازی در قشم مورد حمایت دولت است

معاون رییس جمهور همچنین از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از هتل سازی در قشم خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاری در بخش هتلینگ قشم با ارایه تسهیلات ویژه حمایت می کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر نیز گفت: در نوروز امسال برای نخستین بار شهرهای بیرجند، یاسوج، کرمانشاه و ایلام جزو مقاصد جدید سفر مردم قرار گرفتند.

او با بیان این‌که سفرهای نوروزی 10 درصد و بازدیدهای مردم از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی در نوروز 50 درصد رشد داشته است، ادامه داد: ساماندهی مکانی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان برای تنوع‌بخشی به مقاصد گردشگری در نظر گرفته شده است. مقاصد گردشگری در چند سال گذشته به چند استان خلاصه می‌شد که تنها امسال خراسان شمالی، جنوبی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اسلام نیز در زمره اهداف و مقاصد گردشگری معرفی شدند.

سلطانی‌فر از منطقه آزاد قشم به عنوان نمونه موفق کشور در زمینه گردشگری نام برد و افزود: عملکرد مدیران این سازمان در نوروز 95 مثال‌زدنی بود و با اقدام‌های انجام شده شاهد افزایش حمل و نقل دریایی، ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی بودیم.

وی، قشم را از اولویت‌های گردشگری دانست و گفت: درصدد هستیم تا برای اقشار مختلف مردم امکانات اقامتی و تسهلات فراهم کنیم.

او همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد: کوتاه‌ترین راهی که می‌توانیم به منویات مقام عظمای ولایت جامعه عمل بپوشانیم تمرکز بر روی بخش گردشگری و استفاده صحیح از ظرفیت‌های این حوزه در کل کشور است.

وی افزود: تمامی پروژه‌های هتل سازی در قشم مورد حمایت دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha