• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95013013858
  • خبرنگار : 71431

ساجدی‌نیا خبر داد

فعالیت 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در تهران

فعالیت 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در تهران

رییس پلیس پایتخت از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.

رییس پلیس پایتخت از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در مراسم آغاز به کار گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی که با حضور معاون دادستان تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم در سال‌های اخیر موضوع مزاحمت برای نوامیس در سطح شهر بود. از این رو پلیس در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داد. از حدود دو سال پیش نیز پلیس اقدام به رصد ناهنجاری‌ها کرده که چهار موضوع آلودگی صوتی، رانندگی پرخطر در سطح بزرگراه‌ها و انجام حرکات نمایشی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و کشف حجاب در خودروها جزو چهار محور اصلی بودند که با آنها برخورد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای این هفته طرح امنیت اخلاقی به شکل محسوس و در سطح گسترده‌ای در سطح میادین، مجتمع‌های تجاری و بزرگراه‌های پایتخت به اجرا در آمده است، گفت: علاوه بر این طرح، از امروز گشت نامحسوس پلیس امینت اخلاقی نیز در سطح معابر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. براین اساس بیش از 7000 نیروی زن و مرد با حضور در معابر نسبت به رصد این موارد و اطلاع آن به پلیس امنیت اقدام خواهند کرد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه فعالیت این ماموران به چه صورت خواهد بود، گفت: این افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاری همچون مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را برداشته و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند سپس از سوی پلیس امنیت با این افراد تماس گرفته و از آنان خواسته می‌شود که در موعد تعیین شده به پلیس مراجعه کنند.

ساجدی‌نیا ادامه داد: اگر این افراد از دستور پلیس سرپیچی کرده و به آن تمکین نکنند با توجه به اینکه پلیس آدرس این افراد را در اختیار دارد به منازل آنها مراجعه می‌کند و اگر آدرس این افراد مخدوش یا به هر دلیل تغییر کرده باشد، با آنان تماس گرفته شده، تخلف خودروی مذکور در فهرست افراد خاطی ثبت شده و هنگام نقل و انتقال پلاک خودرو و یا فروش خودرو یا هنگام دریافت خدمات برای خودرویشان این افراد شناسایی شده و با آنان برخورد خواهد شد ضمن آنکه تا اطلاع بعدی به این افراد خدماتی نیز ارائه نخواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت این 7000 نیروی نامحسوس اظهار کرد: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده و آنها به عنوان پلیس و ضابط قضایی شناخته شده و در این زمینه عمل خواهند کرد و احکام قضایی لازم نیز در این خصوص اخذ شده است.

به گفته رییس پلیس پایتخت، این افراد به طور مستقیم حق برخورد با شهروندان را نداشته و تنها اطلاعات را به پلیس امنیت منتقل خواهند کرد، چراکه تنها پلیس به شکل محسوس و با لباس نیروی انتظامی حق برخورد با شهروندان خاطی را دارد.

ساجدی‌نیا تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس نامحسوس نامیده هوشیار بوده و بدانند پلیس نامحسوس حق برخورد با شهروندان را ندارد.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه طرح امنیت اخلاقی نیز در سطح پایتخت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری نیز از سوی پلیس در روزهای آتی اجرا خواهد شد که برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر، برخورد و جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با اراذل و اوباش و... از جمله آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۳:۵۰

چرا از اين 7000نيرو براي جلوگيري از دزدي و مواد مخدر استفاده نمي شود؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۰۴

پليس = امنيت، پليس خوب = جامعه قانونمند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۱۰

سلام. کارهاي راحت را پليس با قدرت انجام ميدهد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۱۸

خوب از اين به بعد مردم به افراد عابر گذري از کنارشون اعتماد نميکنن. طرحي که تشويش به همراه دارد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۴:۵۰

تاببينيم وتعريف كنيم.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۶:۱۶

فضا چقدر غير پليسيه و احساس آزادي موج ميزنه

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۷:۲۵

تاسف برانگيزه

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۲۰

سوال اساسي در اينجا اين است که : ممکنه همون پليس نا محسوس يا يکي از نزديکانشان با شخص ديگري خصومت داشته باشه.و براي اون شخص به دروغ گزارش رد کنه.با توجه به اينکه در حين ارتکاب جرم برخوردي صورت نميگيرد،چگونه تنها به اتکا به يک پيامک با آبروي شخصي بازي مي شود؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۲۸

فقط ميتونم بگم متاسفم . . ! جاي اين ميتونستن جلوي قاچاق مواد و . . . رو بگيرن.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۳۹

پول کارگرها رو نميدين حالا نيرو واسه این کار استخدام کردين؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۴۹

مشکل جديد بانوان اينه که اگه کسي به بدنشون خيره شد نميدونن طرف هيزه يا گشت نامحسوس

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۸:۵۰

"وحشتناکترين نتيجه گشت نامحسوس، ايجاد حس بدبيني و نفرت تو جامعه ست."

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۲

اين 7000 نفر براي اينکار حقوق ميگيرند؟؟؟!!! برای...

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۱۹:۳۳

با يک تير دو نشان ميزنيم.يکي بزرگترين مشکل جامعه و فجيع ترين بحران دنيا حل ميشه.و همچنين جاي خوشحالي داره که 7000 شغل ايجاد شده.در همين حد نا محسوس هم خوبه. از دولت متشکريم.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۰:۱۱

گل بود به سبزه نيز آراسته شد، جاي اين کار بريد دزدا قاچاقچيا رو بگيريد، اينقدر دزد زياد ادم جرات نمي کنه ماشينشو کنار خيابون پارک کنه حتي خيابون هاي شلوغ.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۰:۲۹

به اين ميگن کارآفريني براي 7000 نفر ...دم پلیس گرم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۱:۳۴

در تمام کشورها مردم با ديدن پليس احساس امنيت ميکنن ولي این شیوه موجب وحشت در مردم ميشه...درضمن رصد کردن ماشين مردم تجاوز به حريم خصوصيه.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۲۲:۵۱

حريم خصوصي يعني محدوده اي فکري,شخصي ,خانوادگي که در حالت عادي براي عموم جامعه قابل مشاهده نباشد. مصاديق حريم شخصي را مي توان به محیط داخل خانه,تلفن همراه ,,وسايل شخصي و عقايد غير آشکار افراد اشاره کرد.داخل خودرو چون براي عموم افراد قابل مشاهده است نمی تواند حريم شخصي باشد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۱:۳۵

کسي جرات نداره نظر بده !!!؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۲:۱۵

ياد ده شصت و هفتاد بخير. آقا کميته رو احيا کنيد و خلاص. قيچي کردن شلوار لي‌، تراشيدن مو، .. 7000 نيرو حداقل ماهي‌ ا ميليون دستمزد مي‌شه چند ميليارد ماهي‌. يعني‌ پليس تهران چند ميليارد تومن ماهي‌ ميده که به مردم گير بدن... خدا بده برکت. آقا اينو ميذاشتي بانک کلی کار میشد باهاش کرد

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۰ ۲۳:۳۳

پليسا مردم رو بگيرن. مردم هم دزدا رو

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۰:۰۷

سلام ايسنا . پليس سوبسيد . پليس عدم پرداخت ماليات پليس ساخت برج در خيابان 6 متري . پليس عدم توقف پشت خط عابر و عدم عبور از پل هوايي عابر . پليس پرتاب زباله از پنجره خودرو . پليس مصرف بي رويه اب و.... چرا نه .

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۰:۴۰

ما ز ياران چشم ياري داشتيم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۱:۳۶

7000 نفر واسه حجاب ؟؟؟؟ از فردا هر کسي مي تونه جلوي ما رو بگيره مملکته ما داريم

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۱:۴۵

دقت کنيد لطفا. بر طبق سخن رئيس پليس پايتخت اولا اين طرح شامل عابران پياده نميشه. دوم اينکه پليس نامحسوس حق برخورد مستقيم رو نداره. الکي شلوغش نکنين لطفا. طرح خيلي خوبي هست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۰۲:۳۹

ممکنه يکي بگه هزينه 7000 نيرو چقدره و از کجا تامين ميشه ؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۹:۴۸

سلام دوستان اشتباه ميکنيد البته چون اطلاعات کامل ندادن .خدمتتون عرض کنم پليس نيروي جديدي استخدام نکرده بلکه همون نيروهاي خودش در رده هاي مختلف مثل آگاهي کلانتري امنيت مواد مخدر فتاو... رو ملزم کرده تا روزانه افرادي رو که مرتکب اين تخلفات اون هم فقط داخل خودرو ميشن رو شناسايي و به ارگان مربوطه اعلام کنن.همين

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۲:۲۸

طرح خوبيه از اين به بعد کسي نمي تونه به ديگري آزار برسونه بايد خيلي مسائل توي مردم فرهنگ سازي بشه حتي ريختن زباله روي زمين يا رد شدن از چراغ سبز توسط عابرين پياده

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۵:۰۱

واقعا متاسفم که همچين تصميماتي بدون در نظر گرفتن عواقب آن در جامعه گرفته ميشه !

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۱

جالبه هر سال به بهونه قاچاق سوخت، پول بنزين و چند برابر ميكنن، بعد ميگن نيرو نداريم جلوي قاچاقو بگيره ولي ظاهرا 7 هزار نفر دارن

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۶:۰۵

چرا پليس تهران براي جلوگيري از سرقت‌ها و زورگيري‌ها و خريدوفروش‌موادمخدر هفت‌هزار نيروي نامحسوس بکار نمي‌گيرد؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۷:۳۳

از اين چند هزار نيرو، دو سه تا دونه هم بزارن براي پرونده اختلاس ها ! شايد ايشالا اين پرونده ها رمز گشايي بشه !! آمين

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۰:۲۱

سلام من جوون ديگه نميتونم دست نامزدمو بگيرم لب درياي بندرعباس راه برم وقعا اين درده که من جوون حس امنيت ندارم. فک کنم اگه به 7000 نفر فقير و نيازمند کمک ماهيانه ميکرديد خيلي بهتر بود ايسنا لطفا تاييد کن

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۲:۲۱

هر جرمي پليس مخصوص به خودش رو داره! اينجا چه حرصي ميخورن بعضيا!

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۸

اين طرح فقط باعث بدبيني تو جامعه ميشه

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۳

بجاي گذاشتن 7000 نيرو ،چند نفرو بزاريد جلوي اختلاس و دزدي هارو بگيرن حاجي

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۶

بجاي گير دادن به مردم ،جلوي اختلاس و دزديا رو بگيريد نوکرتونم

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۵

محض اطلاع سردار ساجدي نيا عرض کنم که در خيابان مولوي، معتادان به راحتي مقابل چشم رهگذران مواد مخدر استعمال ميکنند

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۰۰:۲۴

ابر و باد و مه و...درکارند تامردم رو از دولت آقاي روحاني نااميد کنند...

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۸

با اجبار هيچ مشکلي حل نخواهد شد

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۱۴:۲۹

آخه اين فکر کجاش خوبه ؟ اين کار فقط احتمال سو استفاده عده زيادي از فرصت طلبان را براي تجاوز و اخاذي از بانوان فراهم ميکند. طرف رو تو ماشينش خفت ميکنه به بهانه اعلام به پليس سو استفاده آزار و اذيت جنسي اخاذي و ....! جدا از اينکه نگاه به نواميس مردم ميشه کار قانوني و پليسي مردم هم نميدونن اين دزده يا پليس اسم پليساي بدبخت خراب ميشه.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۱۳:۲۹

بايد کارت و مشخصات و حکم اين افراد نامحسوس رو هم در اختيار مردم بذارن

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۰۷:۲۲

احسنت

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۶ ۱۳:۳۰

چرا پليس عادت كرده وظايف اصلي اش را در قالب طرح انجام دهد؟ اگر طرح نباشد، يعني نبايد امنيت مردم از طرف پليس حفظ شود؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۳

ايا دولت و وزارت کشور در اين مقوله اطلاع يا ورودي داشته اند؟ يا نيروي انتظامي راسا"ضرورت کار راتشخيص داده و صد البته اعتبار مورد نياز را هم تامين کرده است؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۱:۴۴

حالا چرا نامحسوس؟؟؟؟ لااقل با لباس متحدالشکل بفرستيد تو خيابون تا خلافکارها و مزاحمين نواميس مردم متوجه حضور پليس بشوند و از مزاحمت منصرف شوند.