• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95012913367
  • خبرنگار : 71443

وال استریت ژورنال با اشاره به سفر موگرینی به تهران

درخواست کمک اتحادیه اروپا از ایران برای کمک به حل مسأله سوریه

درخواست کمک اتحادیه اروپا از ایران برای کمک به حل مسأله سوریه

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از ایران خواسته است تا با استفاده از نفوذ خود به ایجاد یک نقطه مشترک میان بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه و مخالفان کمک کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از ایران خواسته است تا با استفاده از نفوذ خود به ایجاد یک نقطه مشترک میان بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه و مخالفان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود با اشاره به سفر روز گذشته فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هیاتی متشکل از هفت کمیسیونر به تهران نوشت:‌ اتحادیه اروپا روز شنبه از مقامات ایران خواست تا از نفوذ خود روی دولت سوریه برای کمک به پیشبرد مذاکرات صلح در خصوص این کشور و حل بحران سوریه استفاده کند، این در حالی است که این مذاکرات که در روز جمعه میان دولت سوریه و مخالفان با میانجی‌گری سازمان ملل انجام شد، پیشرفت ناچیزی داشته است. رهبران مخالف سوری اسد را به استفاده از دیپلماسی برای به دست آوردن زمان برای دستاورد نظامی متهم می‌کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، موگرینی از دیدارهای خود با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور برای تاکید بر کمک ایران به جامعه بین‌المللی برای دستیابی به فرمولی که بتواند به موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات صلح سوریه منجر شود استفاده کرده است.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان در امور سوریه نیز هفته گذشته به ایران سفر کرد و قرار است مذاکرات ژنو در خصوص سوریه روز دوشنبه از سر گرفته شود.

اتحادیه اروپا هم‌چنین روی تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه و همکاری با ایران و دیگر بازیگران منطقه‌یی برای پیشبرد این مذاکرات متمرکز است و مقامات اروپایی می‌گویند که قدرت حمایت ایران از حکومت اسد را دست کم نمی‌گیرند.

ظریف روز شنبه تاکید کرد که ایران خواهان یک راه حل سیاسی در سوریه است و نقش ایران در این مناقشه بزرگ‌نمایی شده است.

به گزارش ایسنا، ایران همواره تاکید می‌کند که سرنوشت هر کشوری باید به دست مردم آن تعیین شود و این عربستان و متحدان آن هستند که با دخالت‌های‌شان آتش جنگ داخلی سوریه را شعله‌ور می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha