• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95012811955
  • منبع : نمایندگی گیلان

ساماندهی سگ‌های ولگرد رشت

ساماندهی سگ‌های ولگرد رشت

ایسنا/گیلان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت می‌کوشد تا از سگ‌های ولگرد حمایت کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت می‌کوشد تا از سگ‌های ولگرد حمایت کند.

«مرتضی عاطفی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، در خصوص آخرین اقدامات در خصوص سگ‌های ولگرد گفت: برای نخستین بار در گیلان و بدون وجود تجربه‌ پیشین در استان یا استان‌های دیگر از مهر ماه ۱۳۹۴ با عقد قرارداد با یک پیمانکار نسبت به زنده‌گیری، نگهداری و بازپروری سگ‌های ولگرد اقدام شد.

وی ادامه داد: اعضای موسسه‌ی محیط زیستی «سرزمین ایده‌آل ما» هم در این اقدام همراه سازمان پسماندهای شهرداری در بهبود کار تلاش کردند.

عاطفی افزود: اما پس از شش ماه از امضای این قرارداد به نظر ‌رسید که پیمانکار نتوانسته آنطور که باید و شاید به تعهدات خود عمل کند و انتشار تصاویری از شماری سگ‌های آسیب‌دیده در یکی از محل‌های نگهداری مربوط به این پیمانکار سبب حساسیت دوباره‌ی حامیان حقوق حیوانات و حتی سفر برخی هنرمندان عضو «انجمن هنرمندان حامی محیط زیست» به رشت شد که از همین‌رو سازمان مدیریت پسماندها با تجربه‌ی یک دوره‌ی شش ماهه نگهداری این سگ‌ها تصمیم گرفت تا از متخصصان این کار در کرج و تهران کمک بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حالا پیمانکار دوم گرفته شده و مکان معرفی شده‌ی این پیمانکار باید به تائید مراجع ذی‌ربط می‌رسید و ما برای اینکه تجربه‌ی بد اولیه را تکرار نکنیم در بستن قرارداد جدید عجله نکردیم و با وجود مشکلاتی که ایجاد شده بود، هدف را در قدم اول کنترل بحران و جمع‌آوری سگها قرار دادیم و سپس به نگهداری آنها توجه کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کلانشهر رشت در این بین انجمن هنرمندان حامی محیط زیست هم از کار ما آگاهی یافتند و قرار شد تا این انجمن همکاری موثری را با سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری داشته باشد تا با هماهنگی های انجام شده و اعلام آمادگی «پناهگاه وفا» در کرج سگ‌ها برای تیمار و نگهداری به آن پناهگاه انتقال یابند.

وی افزود: این سگ‌ها در دو نوبت به مکان جدید منتقل شدند و در آنجا مراحل درمان را طی خواهند کرد و انتقال سگ‌ها به جز هزینه‌ی انتقالشان به آنجا هیچگونه هزینه‌ی دیگری برای سازمان ما در بر نداشته است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: هم‌چنین ادامه‌ی کار زنده‌گیری دوباره‌ی سگ‌های بی‌خانمان را نیز پس از تائید کامل مکان نگهداری جدید دومین پیمانکار انجام خواهیم داد.

عاطفی با اشاره به این‌که شهرداری رشت به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد پس از چند جلسه در کارگروه شهرستان رشت و استان انجام شد و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط نیز برای کمک به شهرداری رشت به همکاری ما بشتابند.

وی از وجود دستورالعمل وزارت کشور در این زمینه خبر داد و گفت: در این دستورالعمل حتی قید شده که پس از زنده‌گیری سگ‌های ولگری که خطرناک هستند را به‌طور قابل ترحم معدوم کنند اما با وصف بر این شهرداری رشت تمام تلاش خود را برای حمایت از این سگ‌ها به خرج داده است که این تلاش‌ها مورد توجه انجمن هنرمندان حمایت‌کننده از محیط زیست هم قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha