• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95012711588
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

جشنواره‌ی مادران قصه‌گوی مشهد پایان یافت

دبیر جشنواره مادران قصه‌گوی شهر مشهد با بیان این‌که همه‌ی مادران قصه‌گو هستند، اما بعضی‌ها با هنر قصه‌گویی آشنایی ندارند، گفت: مادران با حضور در این جشنواره، با هنر قصه‌گویی و کتاب آشنا می‌شوند که تأثیر بسزایی در تربیت فرزند دارد.

دبیر جشنواره مادران قصه‌گوی شهر مشهد با بیان این‌که همه‌ی مادران قصه‌گو هستند، اما بعضی‌ها با هنر قصه‌گویی آشنایی ندارند، گفت: مادران با حضور در این جشنواره، با هنر قصه‌گویی و کتاب آشنا می‌شوند که تأثیر بسزایی در تربیت فرزند دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه خراسان رضوی، حمید صادقی - دبیر جشنواره - در آیین اختتامیه‌ی آن که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مادر برای این‌که قصه بگوید، باید به کتاب مراجعه کند. قصه‌گویی روشی برای تربیت فرزندان است، چون بعد از مدتی طولانی، بسیاری از ناهنجاری‌هایی که کودکان در سن بلوغ با آن مواجه می‌شوند، با سیر آموزشی که توسط مادر با زبان زیبای قصه عنوان می‌شود، کم‌رنگ خواهد شد.

او ادامه داد: جشنواره مادران قصه‌گو در مشهد برای اولین‌بار فعالیت خود را آغاز کرد، در پاییز 94 فراخوانی تحت عنوان «هم‌سویی مربیان و مادران» داده شد، با توجه به این‌که مربیان آموزش قصه‌گویی در مشهد حضور کمی دارند، با رایزنی دقیق از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آستان‌ قدس رضوی مربیان توانمند قصه‌گویی فراخوانده شدند که با دادن آموزش و حضور اساتید همراه بود.

صادقی بیان کرد: با آغاز آموزش مربیان قصه‌گو، ثبت ‌نام و فراخوان مادران را نیز در شهر داشتیم. این دعوت دو مرحله داشت؛ نخست مسیر پیامکی و تحت عنوان مادرانی که در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی زیر نظر سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد آموزش می‌دیدند. مسیر دیگر، مربیانی که در مهدها و مراکز فرهنگی، مساجد، پایگاه‌ها و حتی خانه‌هایی که در آن‌ها جلسات خانگی برگزار می‌شد، مادران را آموزش می‌دادند.

دبیر جشنواره مادران قصه‌گوی شهر مشهد با بیان این‌که حدود چهارهزار مادر در فاز اول جشنواره مادران قصه‌گو ثبت‌ نام کرده و آموزش دیده‌اند و از این تعداد، 160 مادر در مرحله منطقه‌ای حضور پیدا کردند، گفت: در بحث داوری نیز برای 13 مرکز فرهنگی و فرهنگسرا فراخوان داده شد، که در این داوری از بین 360 مادر، به 40 مادر رسیدیم. در مرحله نهایی نیز که 23 فروردین‌ماه برگزار شد، از این تعداد، 10 مادر قصه‌گوی برتر شهر مشهد انتخاب شدند.

او درباره برگزاری فاز دوم این جشنواره، اظهار کرد: در شش‌ماهه دوم سال 95، دومین جشنواره مادران قصه‌گو را با دو فاز تخصصی و مقدماتی پیگیری خواهیم کرد. مادرانی که در نخستین جشنواره مادران قصه‌گو حضور داشتند، در مرحله تخصصی و کسانی که برای اولین‌بار ثبت‌ نام می‌کنند، در مرحله مقدماتی قرار می‌گیرند و سیر آموزش را دنبال خواهند کرد. امید است طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته بتوانیم حدود 15 هزار تا 20 هزار مادر را برای دومین جشنواره قصه‌گویی مادران داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، سیدصولت مرتضوی - شهردار مشهد - گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای در واقع حرکت فرهنگی فاخری است که زیبا و تأثیرگذار خواهد بود و برگ تازه‌ای را به تاریخ خدمات فرهنگی شهرداری مشهد می‌افزاید. نقش مادران، نقشی بی‌بدیل و منحصربه‌فرد است، بخصوص اگر یک مادر تربیت فرزند خود را با قصه‌های زیبا آغاز ‌کند که می‌تواند در تربیت نونهالان بسیار تأثیرگذار باشد.

او ادامه داد: اگر اهل قلم بتوانند قصه‌های نو و مطلوبی را به رشته تحریر درآورند و مادران جامعه ما نیز توانایی قصه‌گویی را داشته باشند، تربیت زیبا و مطلوبی برای فرزندان رقم خواهد خورد.

مرتضوی افزود: امید است با این نوع قصه‌گویی، فرزندان واکسینه شوند و در آینده، با تشکیل خانواده، در صورت مواجه شدن با ناملایمات زندگی، آزرده‌خاطر نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha