• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95012510777
  • خبرنگار : 71070

ریالی از بودجه 94 هلال احمر تخصیص نیافت

کاهش 200 میلیاردی بودجه هلال احمر و درخواست از دولت

کاهش 200 میلیاردی بودجه هلال احمر و درخواست از دولت

مدیرکل امورمجلس جمعیت هلال احمر کشور ضمن اشاره به عدم تخصیص اعتبارات بودجه‌ای این نهاد در سال گذشته و همچنین کاهش 200 میلیاردی بودجه 95، گفت: جمعیت هلال احمر در سال 95 نیازمند توجه ویژه دولت در تخصیص‌های بودجه‌ای است.

مدیرکل امورمجلس جمعیت هلال احمر کشور ضمن اشاره به عدم تخصیص اعتبارات بودجه‌ای این نهاد در سال گذشته و همچنین کاهش 200 میلیاردی بودجه 95، گفت: جمعیت هلال احمر در سال 95 نیازمند توجه ویژه دولت در تخصیص‌های بودجه‌ای است.

روح‌اله فروزش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از اعتبار 500 میلیارد تومانی مصوب مجلس برای سال 95 جمعیت هلال احمر، گفت: متاسفانه کشور ما یکی از کشورهای حادثه‌خیز دنیاست و عمده حوادثی که در دنیا شناخته شده، در کشور ما نیز بروز می‌کند.

وی در این باره افزود: تحت تاثیر اقلیم متنوع و همچنین جمعیت کشور، هر ساله حجمی از سوانح و حوادث متفاوت را در کشور شاهد هستیم. بر همین اساس مقتضی است که سازمان‌های امدادی از آمادگی کافی جهت پیشگیری و همچنین مقابله با حوادث و سوانح برخوردار باشند.

فروزش با بیان اینکه قانونگزار با درک این ضرورت‌ها پیش بینی‌های لازم را در قوانین توسعه‌ای از جمله قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت انجام داده است، افزود: بر این اساس سالانه دولت در قالب بودجه سنواتی، بودجه مورد نیاز برای پیشگیری، امدادرسانی، خرید تجهیزات، احداث پایگاه‌ها و نگهداشت آنها، خرید بالگرد و پدهای هوایی و ... را در لایحه پیش بینی می‌کند.

وی با اشاره به کاهش 200 میلیارد تومانی بودجه 95 هلال احمر نسبت به سال گذشته، گفت: این کاهش در اعتبارات جمعیت به دلیل کمبود اعتبارات و تنگاهای دولت بود و خوشبختانه امروز 500 میلیارد تومان پیش بینی شده در لایحه بودجه، با رای بالای نمایندگان به تصویب رسید. امیدواریم با اختصاص بودجه هلال احمر در طول سال، جمعیت هلال احمر بتواند نیازمندی‌ها را مرتفع کرده و هنگام بروز حوادث، به بهترین شکل پاسخگو باشد.

فروزش در پاسخ به سوال ایسنا درباره سرانجام بودجه 94 جمعیت هلال احمر، گفت: متاسفانه سال گذشته از این مسیر، اعتباری تخصیص نیافت و همین امر سبب شد که مقداری در آستانه مشکلات قرار گیریم. اما خوشبختانه در سال‌های گذشته مجلس و دولت نگاه خوبی به وضعیت اعتبارات جمعیت داشتند و با توجه به بنیه قوی جمعیت، سال 94 را بدون اینکه اعتباری تخصیص یابد، سپری کردیم، نگذاشتیم در بحث خدمت‌رسانی به سوانح و ایام خاص مانند اربعین و نوروز، خللی وارد شود و با تمام توان و قدرت خدمت‌رسانی داشتیم.

وی در این باره افزود: طبیعتا این روند نمی‌تواند در طولانی مدت ادامه داشته باشد و جمعیت هلال احمر در سال 95 نیازمند توجه ویژه دولت در تخصیص‌های بودجه‌ای است. در صورت تحقق 500 میلیارد تومان پیشنهادی دولت و مصوب مجلس، می‌توان تا حدودی مشکلات را حل کرد. اما اگر تخصیص‌ها در حد 10 درصد و 15 درصد و ... باشد، در سال 95 با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل امور مجلس جمعیت هلال احمر، گفت: بر همین اساس می‌طلبد که دولت همین ارقامی که در لایحه بودجه برای جمعیت هلال احمر در نظر گرفته بود را در سال جاری محقق کند تا هلال احمر بتواند ماموریت‌های خود را به بهترین شکل انجام دهد.

وی در پایان صحبت‌هایش از تلاش و زحمات نمایندگان مجلس بویژه ریاست مجلس و کمیسیون‌های بهداشت و درمان، اجتماعی، تلفیق، فراکسیون هلال احمر و ... تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در تصویب برنامه ششم توسعه نیز از همراهی و کمک‌های نمایندگان مجلس بهره‌مند باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha