• چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95012510387
  • منبع : نمایندگی ایلام

تب برفکی همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد

تب برفکی همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد

ایسنا/ایلام مسئول روابط عمومی دامپزشکی ایلام گفت: در حال حاضر واکسیناسیون علیه تب برفکی فقط در اطراف کانون‌های ابتلا انجام می‌گیرد و اگر دامدارانی قصد پیشگیری دارند می‌توانند از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

مسئول روابط عمومی دامپزشکی ایلام گفت: در حال حاضر واکسیناسیون علیه تب برفکی فقط در اطراف کانون‌های ابتلا انجام می‌گیرد و اگر دامدارانی قصد پیشگیری دارند می‌توانند از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

«جعفر رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد: بیماری تب برفکی در چند ماه گذشته دامداران زیادی را متضرر کرده و این بیماری هنوز در استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها صورت گرفته اما دو هفته طول می‌کشد تا دام‌ها درمان شوند و ایمنی پیدا کنند، گفت: دام‌های استان تحت پوشش واکسینه رایگان قرار می‌گیرند.

رشیدی با اشاره به اینکه دامداران برای جلوگیری از تلف شدن دام‌های سالم، دام‌های تلف شده را در چاله دفن و آن را با آهک بپوشانند، خاطرنشان کرد: این بیماری با سرعت به دیگر دام‌ها منتقل می‌شود.

مسئول روابط عمومی دامپزشکی ایلام تصریح کرد: هرچند هم‌اکنون فصل خریدوفروش دام در استان است اما خریداران فعلا دست نگه‌ دارند تا این بیماری ریشه‌کن شود یا در صورت خرید دقت لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه حضور دام‌های مهمان سایر استان‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و همدان در مراتع ایلام موجب شیوع تب برفکی در مزارع دامی استان شده است، گفت: 21 کانون بیماری ویروسی تب برفکی در سطح استان موجب تلف شدن تعداد زیادی از دام‌های منطقه شده است.

رشیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه محدودیت واکسن وجود دارد، در حال حاضر واکسیناسیون فقط در اطراف کانون‌های ابتلا انجام می‌گیرد و اگر دامدارانی قصد پیشگیری دارند می‌توانند از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

مسئول روابط عمومی دامپزشکی ایلام با بیان اینکه ویروس این بیماری با افزایش سرما گسترش پیدا می‌کند، گفت: دامداران به ‌محض مشاهده این بیماری با تلفن 1512 تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha