• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 95012410177
  • منبع : نمایندگی گلستان

4500 کلاس درس فرسوده در گلستان

4500 کلاس درس فرسوده در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان گفت: 4500 کلاس درس فرسوده در مناطق شهری و روستایی این استان نیاز مبرم به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد، چون هر لحظه جان و سلامت دانش‌آموزان و معلمان را تهدید می‌کند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان گفت: 4500 کلاس درس فرسوده در مناطق شهری و روستایی این استان نیاز مبرم به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد، چون هر لحظه جان و سلامت دانش‌آموزان و معلمان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گلستان، «محمدحسین کمیلی» امروز(سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه) در آئین راه‌اندازی دفتر جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی کشور در گرگان، اظهار کرد: برای نوسازی این تعداد کلاس درس و فراهم کردن محیطی امن برای تحصیل دانش‌آموزان استان نیازمند همراهی و کمک‌های خیران استانی و کشوری هستیم.

وی با بیان این‌که برای نوسازی این واحدها اعتبارات دولتی وجود ندارد، افزود: گلستان در میان 10 استان محروم کشور جزو محروم‌ترین استان‌ها بوده و نیازمند همراهی بیشتر خیران و یاری آنان است تا زمینه تحصیل ایمن و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان استان فراهم شود.

کمیلی خاطرنشان کرد: اکنون مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ساخت 180 کلاس درس را در دست اجرا دارد.

به گزارش ایسنا، این مجمع از سال 78 فعالیت خود را به رسمی در گلستان آغاز کرد و تاکنون 2400 کلاس درس را با مشارکت خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

پیش از این «محمدرضا وطنی» مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی استان به خبرنگاران گفته بود که دانش‌آموزان این استان در 12 هزار کلاس درس می‌خوانند که حدود 5000 کلاس درس نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است.

براساس این گزارش، استان یک میلیون و 850 هزار نفری گلستان 3697 مدرسه و واحد آموزشی دارد که در سال تحصیلی جاری حدود 339 هزار نفر دانش‌آموز در مقاطع مختلف در این مدارس مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

آموزش این تعداد از دانش‌آموز استان را بیش از 20 هزار معلم برعهده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha