• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95012409578
  • خبرنگار : 90089

قیمت بنزین پلکانی شد

قیمت بنزین پلکانی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 1395 تصویب کردند متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و بر اساس هر یک از وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای 1 تا 6 سیلندر به عنوان پله اول تعیین شود و پلکان‌های بعدی به مقدار 40 لیتر به پله ماقبل اضافه می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 1395 تصویب کردند متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و بر اساس هر یک از وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای 1 تا 6 سیلندر به عنوان پله اول تعیین شود و پلکان‌های بعدی به مقدار 40 لیتر به پله ماقبل اضافه می‌شود.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه 5000 ریال و در پله های دوم و سوم به ترتیب 7500 و 10 هزار ریال با مازاد مصرف 180 لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند 4 فوق دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه به پیشنهاد احمد توکلی دولت را مکلف کردند حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز نمایند و از آن تاریخ، عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس احکام زیر مجاز است.

1- وسایل نقلیه‌ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگه معاینه فنی و بیمه‌نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خود را نیز پرداخت کرده باشند.

2- هزنیه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

3- قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 خواهد بود. همه انواع سوخت تک‌نرخی خواهد بود.

4- در صورتی که وسیله نقلیه‌ای با استفاده از کارت سوخت، سوخت‌گیری کند علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

5- از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت نماید.

از 201 نماینده حاضر در جلسه 132 رأی موافق، ‌19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع به این مصوبه داده شد.

بر اساس بند الحاقی توکلی از سال جاری هر چقدر مصرف بنزین، گازوئین و گاز توسط مالکان خودرو افزایش یابد میزان پرداختی آنها بابت عوارض مصرف، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های جاده‌ای و خیابان‌ها و عوارض ایجاد ترافیک افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha