• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95012308678
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

شهردار کرمانشاه اعلام کرد:

سرانه تولید زباله در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

سرانه تولید زباله در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

ایسنا/کرمانشاه شهردار کرمانشاه گفت: هر کرمانشاهی روزانه 200 تا 300 گرم بیشتر از میانگین کشوری زباله تولید می کند.

شهردار کرمانشاه گفت: هر کرمانشاهی روزانه 200 تا 300 گرم بیشتر از میانگین کشوری زباله تولید می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشور به ازای هر نفر 400 گرم است، گفت: سرانه تولید زباله در کرمانشاه بیشتر از میانگین کشور و به ازای هر نفر 600 تا 700 گرم است.

وی با بیان اینکه روزانه 600 تا 700 تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود، افزود: جمع آوری، دفع و امحای این مقدار زباله کاری مشکل و توانفرساست که علاوه بر نیروی انسانی، هزینه زیادی را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زباله بیش از 30 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دربردارد، افزود: منبع تأمین این هزینه‌ها نیز خود شهروندان هستند، چراکه این هزینه از محل پرداخت عوارض به شهرداری پرداخت می‌شود و این یعنی مصرف گرایی و تولید زباله باعث می شود تا پولی که باید صرف زیباسازی شهر و تأمین رفاه و مطلوبیت شهری برای شهروندان شود، صرف جمع آوری زباله ای گردد که خود مردم تولید می کنند.

شعبانی با اشاره به وسعت 10 هزار هکتاری شهر کرمانشاه گفت: این وسعت و عدم پراکندگی متوازن جمعیت باعث شده است که جمع آوری زباله و ارائه دیگر خدمات شهری به شهروندان برای شهرداری بسیار پرهزینه شود.

شعبانی افزود: میزان تولید زباله در کرمانشاه زیاد است، بطوریکه نیروهای خدماتی در روز چندین بار زباله را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند و این در حالیست که در بسیاری از کشورها تنها روزی یک‌بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهروندان برای دفع زباله همکاری لازم را با مدیریت شهری ندارند، گفت: در بخشی از نقاط شهر ساعت 21 برای بیرون گذاشتن زباله از منزل اعلام شده، ولی شهروندان توجهی به این رویکرد ندارند و زباله‌ها را در اوقات مختلف شبانه‌روز بیرون از خانه می‌گذارند.

وی تأکید کرد: با وجود تلاش شهرداری کرمانشاه برای جمع آوری زباله، اما همکاری و مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این

زمینه نیز کمک شایانی به این امر می‌کند.

به گفته شهردار کرمانشاه براساس پژوهش‌های انجام شده در مراکز مطالعاتی دانشگاهی کشور، هر تن زباله علاوه بر تولید 400 تا 600 لیتر شیرابه، حدود 400 مترمکعب گاز گلخانه‌ای دی‌اکسیدکربن نیز از خود متصاعد می‌کند که این آمار در واقع بیانگر آلودگی زیست‌محیطی گسترده‌ای است که آیندگان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha