• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95012107348
  • منبع : نمایندگی گیلان

فعالیت 81 تأسیسات گردشگری در نوار ساحلی گیلان

فعالیت 81 تأسیسات گردشگری در نوار ساحلی گیلان

ایسنا/گیلان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعالیت 81 تأسیسات گردشگری در 9 شهرستان نوار ساحلی این استان خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعالیت 81 تأسیسات گردشگری در 9 شهرستان نوار ساحلی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حمیدرضا آذرپور در جریان بازدید از تاسیسات گردشگری شهرستان انزلی با اشاره به توسعه تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی استان اظهار کرد: تاسیسات گردشگری ساحلی گیلان در 9 شهرستان قرار دارد.

وی به فعالیت 81 تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی گیلان اشاره کرد و افزود: تاسیسات مذکور در قالب هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری و طرح‌های سالم‌سازی فعالیت می‌کنند.

این مسئول از فعالیت دو هتل و یک هتل آپارتمان در آستارا خبر داد و بیان کرد: یک مجتمع گردشگری ساحلی نیز در آستانه‌ اشرفیه دایر و فعال است.

آذرپور با بیان اینکه بیشترین تاسیسات گردشگری ساحلی گیلان در بندر انزلی واقع شده است، اضافه کرد: 53 تاسیسات گردشگری در شهرستان انزلی وجود دارد که این تعداد را 17 هتل، 12 هتل آپارتمان و 34 مجتمع گردشگری تشکیل می‌دهد.

وی به فعالیت دو مجتمع گردشگری ساحلی در تالش اشاره کرد و گفت: تعداد هفت هتل، یک هتل آپارتمان و هشت مجتمع گردشگری در رودسر دایر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فعالیت یک مجتمع گردشگری در رضوانشهر، خاطرنشان کرد: یک مجتمع گردشگری در لاهیجان و چهار مجتمع گردشگری در لنگرود نیز وجود دارد.

آذرپور در ادامه گردشگری دریایی را از قابلیت‌های گیلان دانست و یادآور شد: در راستای توسعه و تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری دریایی گیلان، کمیته راهبردی گردشگری دریایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی در طرح، برنامه‌ریزی و تعامل بین‌دستگاهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همکاری و همفکری متخصصان و صاحب‌نظران مجرب در حوزه‌های مختلف دریایی بخش خصوصی و دولتی از اهداف تشکیل کمیته راهبردی گردشگری دریایی است، اظهار کرد: کمیته مذکور به منظور ایجاد اشتغال، فقرزدایی، ارزآوری و توسعه صنعت گردشگری، دریانوردی و خطوط کشتیرانی مسافری فعالیت می کند.

آذرپور با اشاره به اینکه گردشگری دریایی مجموعه‌ای از خدمات مدیریتی، آموزشی، بازاریابی، گردشگری، حمل و نقل، امور گمرکی، بیمه، تبلیغات و تسهیل در امر ورود و خروج گردشگران را دربر می‌گیرد، اضافه کرد: گردشگری دریایی با هدف توسعه مبادلات بازرگانی، خدمات در حوزه دریا در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین توسعه صادرات خدمات و کسب درآمدهای ارزی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha