• جمعه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95012006855
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رئیس دانشکده فنی‌حرفه‌ای امیرکبیر اراک:

مجبوریم یک اتاق را به 10 دانشجو بدهیم!

مجبوریم یک اتاق را به 10 دانشجو بدهیم!

رئیس دانشکده فنی امیرکبیر اراک گفت: تقریباً 900 دانشجوی غیربومی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که نیازمند خوابگاهند و این در حالی است که به دلیل کمبود خوابگاه مجبور می‌شویم یک اتاق را به 10 دانشجو بدهیم که این رقم بیش از ظرفیت یک اتاق است.

رئیس دانشکده فنی امیرکبیر اراک گفت: تقریباً 900 دانشجوی غیربومی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که نیازمند خوابگاهند و این در حالی است که به دلیل کمبود خوابگاه مجبور می‌شویم یک اتاق را به 10 دانشجو بدهیم که این رقم بیش از ظرفیت یک اتاق است.

دکتر علی‌محمدنظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی- در این رابطه اظهار کرد: با وجود اینکه در سال 94 توانستیم تمام خوابگاه‌های دانشکده فنی حرفه‌ای امیرکبیر را تعمیر کنیم، اما تعداد خوابگاه‌های ما کم است و دولت اجازه ساخت به ما نمی‌دهد.

وی افزود: مسؤلان از ما درخواست می‌کنند که برای رفع مشکل کمبود خوابگاه از خیرین کمک بگیریم، اما با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌ها موفق به یافتن خیر برای این کار نشدیم.

نظری بیان کرد: حتی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اراک در این باره صحبت کرده و این نیاز را به گوش همگان رساندم، اما دریغ از مراجعه و تماس یک خیّر.

رئیس این دانشکده گفت: تقریباً 900 دانشجوی غیربومی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که حتما به خوابگاه نیاز دارند و این در حالی است که به دلیل کمبود خوابگاه که گاه اعتراض والدین را به همراه دارد، مجبور می‌شویم یک اتاق را به 10 دانشجو بدهیم که این رقم بیش از ظرفیت آن اتاق است.

رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای امیرکبیر گفت: در صورت تأمین خوابگاه مورد نیاز، دانشجویان غیربومی مجبور نخواهند شد در خارج از خوابگاه با صرف هزینه‌های بالا ساکن شوند که البته اینگونه سکونت برای آنها و خانواده‌ها نگرانی‌هایی را هم به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه خوابگاه خصوصی برای دانشجو گران تمام می‌شود، افزود: خوابگاه دولتی نیز ترمی 130 نفر دانشجو یا بیشتر را می‌پذیرد.

نظری تصریح کرد: تنها یک خوابگاه داخل دانشگاه وجود دارد و ناگزیریم مابقی دانشجویان را به خوابگاه‌ بیرون بفرستیم که ظرفیت 80 دانشجو را دارد. خوابگاه خودمان نیز دارای ظرفیت 250 نفر است و بقیه مجبورند در خانه‌های اجاره‌ای ساکن شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع به 50 اتاق 10 نفره نیاز داریم، افزود: تاکنون موفق به یافتن خیری نشدیم که برای ما خوابگاه بسازد. در صورت تقبل چنین کاری خیر مذکور خود نیز از لحاظ مالی بهره خواهد برد و در صورت تمایل خوابگاه به نام وی ساخته می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه مرکز فنی حرفه‌ای در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین دایر است، گفت: مرکز جراحی‌زاده شهرستان ساوه که جزو دانشکده فنی و حرفه‌ای است، به دست یک خیر ساخته شده و دارای تجهیزات کامل همچون خوابگاه است، اما متاسفانه در اراک چنین خیرینی نداریم.

وی در پایان تصریح کرد: مرکز خمین نیز بیرون از شهر و در شهابیه واقع شده که استقبال کمی از آن صورت گرفته در حالیکه دانشکده فنی یک دانشکده دولتی است و تکنسین‌ها و آچار به دستان مورد نیاز کارخانه‌ها را تربیت می‌کند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha