• جمعه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95012006815
  • منبع : نمایندگی مازندران

ارسال کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور

ارسال کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور

ایسنا/مازندران مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین داران مازندران با اعلام اینکه کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور صادر می‌شود، گفت: برای کاهش هدررفت غلات در زمان برداشت، تهیه معاینه فنی برای کمباین‌ها الزامی است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین داران مازندران با اعلام اینکه کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور صادر می‌شود، گفت: برای کاهش هدررفت غلات در زمان برداشت، تهیه معاینه فنی برای کمباین‌ها الزامی است.

برزو بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، با بیان اینکه این نهاد صنفی از سال 88 جهت سامان دهی به خدمات صنفی اعضا تشکیل شد، اظهارکرد: در حال حاضر 8 شرکت تعاونی زیر مجموعه اتحادیه قرار دارند که 800 کمباین دار را تحت پوشش قرار داده است.

تشکل صنفی اش را مسئول تعویض و صدور شناسنامه ناوگان کمباین استان دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین داران مازندران جهت افزایش مهارت فنی کمباین داران، در سال گذشته 35 کلاس مهارت فنی را تشکیل داد که تمامی اعضا در آن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: از میان 800 نفری که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند 35 نفر از نخبگان در یک دوره تخصصی تربیت کاربر تکنسین معاینه فنی کمباین شرکت داشتند که این مهم برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین داران مازندران درباره فعالیت‌های صورت گرفته این تشکل صنفی اظهار کرد: در جلسه ستاد برداشت کشور که سال گذشته در مازندران برگزار شد جهت برداشت برنج توسط کمباین، مصوبه الزام معاینه فنی مورد تایید توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین‌داران تصویب شد.

بابایی با تاکید بر معاینه فنی کمباین‌ها قبل و حین برداشت گفت: با توجه به اینکه تاکید زیادی روی معاینه فنی کمباین‌ها قبل و حین برداشت وجود دارد از این رو به صورت میدانی در دو مرتبه که شامل قبل و حین برداشت محصول است کمباین‌ها مورد معاینه فنی قرار گرفته و کارت معاینه فنی صادر می شود.

وی افزود: کمباین‌ها برای بارگیری، شروع برداشت و تامین سوخت باید این کارت را دریافت کرده باشند.

بابایی معاینه فنی کمباین ها را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر کمباین ها مورد معاینه فنی قرار نگیرند و کنترل نشوند مقدار ریزش دانه‌های غلات چشمگیر خواهد بود.

وی در بیان مثالی گفت: اگر از هر هکتار 3 تن محصول برداشت و آن را ضرب در 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران کنیم که با کمباین غلات برداشت می شود و در هر کمباین در هر هکتار 2درصد ریزش محصول داشته باشیم حساب کنید چه مقدار عظیمی از غلات هدر خواهد رفت؟

بابایی افزود: با توجه به حساسیت و تاثیرگذاری برداشت مکانیزه توسط کمباین‌ها در امنیت غذایی بر معاینه فنی مستمر این ماشین‌آلات مصر هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کمباین داران مازندران با بیان اینکه کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور جهت برداشت محصول ارسال می‌شود اظهارکرد: مجوز تردد کمباین‌ها در دیگر استان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش کمباین داران یکی از برنامه‌های مهم اتحادیه است که امسال برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت تقویت رشد علمی کمباین داران را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha