• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95011806086
  • خبرنگار : 90002

پلمب کتاب‌فروشی به‌خاطر عکس قلب؟!

پلمب کتاب‌فروشی به‌خاطر عکس قلب؟!

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش درباره خبر پلمب شدن این مرکز توضیح داد.

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش درباره خبر پلمب شدن این مرکز توضیح داد.

سعید مکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا اظهار کرد: در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه دوستان اماکن به ترنجستان آمدند و با اشاره به وجود عکس قلب بر روی جلد دو کتاب، این موضوع را ترویج فرهنگ غرب خواندند؛ درحالی‌که موضوع هر دو کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ازدواج بود.

او افزود: اعتراض‌های ما برای جلوگیری از این امر به نتیجه‌ای نرسید و آنان با این استدلال که شما در حال ظاهرسازی هستید، اعلام کردند که در این روز‌ها (هم‌زمان با ولنتاین) ما می‌توانیم و مجوز داریم تا حتی اگر کسی روی پلاستیکش عکس قلب بود، آن را توقیف کنیم. با این استدلال تعدادی از کتاب‌های ما را که مجوز ارشاد داشتند، برداشتند و با خود بردند و برگه اخطاریه پلمب را به ما دادند.

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش تصریح کرد: بعد از این اقدام نامه‌ای به اتحادیه ناشران نوشتم و از آنان خواستم تا نامه‌ای را به اداره اصناف و اماکن بدهند تا از پلمب ترنجستان جلوگیری شود. در سوم اسفندماه این نامه تحویل داده شد ولی گفتند این نامه را قبول ندارد. 16 فروردین به ما اعلام شد که به زودی این مکان پلمب می‌شود در حالی‌که ما روال قانونی را طی کرده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم که علت اصلی پلمب چیست.

او در ادامه گفت: البته من به عنوان مسئول این‌جا به ناجا نیز زنگ زدم و مراتب اعتراض خود را نسبت به نحوه برخورد مأمورانش اعلام کردم. جای تأسف است که در جامعه ما که دستفروشان در سرتاسر انقلاب کتاب‌های مختلف را افست می‌کنند و بدون پرداخت حق نویسنده، ناشر و... به فروش می‌رسانند، کار ما که فقط چند کتاب‌مان با تصویر قلب همراه بوده غیرقانونی تلقی می‌شود؛ در حالی که این دوستان کاملا آزاد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۴:۳۶

من در خارج از کشور زندگي مي کنم و بخدا دلم براي شما اصحاب رسانه و قلم کباب است.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۶:۲۹

اين کتاب فروشي با سبک و سياق جديد و تنوع کتب انصافا نقش موثري ايفا کرده و يک کتاب فروشي مطلوب بود. آيا انصافه اين جوري برخورد بشه؟!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۶:۵۵

آقا اين که خوبه. فروشگاه نوشت افزار من رو به خاطر 3 تا برچسب عروسکي که تازه با پوشش کامل بود پلمپ کردند.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۱

همينه ديگه..فقط بلدن شعار بدن در عمل رفتاري دور از تمدن و فرهنگ انجام ميدن. تعطيلي كتابفروشي بايد يه مصيبت باشه آقايون متاسفم واسه وضعيت فرهنگي جامعه مون اين وضع رو نه ميشه تحمل كرد نه انتقادي راجع بهش بيان كرد. من به ازادي بيان در اين جامعه اعتقادي ندارم. حالا اگر ايسنا ازادي عمل داشت اين قسمت نظر حذف نخواهد شد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۱۹:۳۲

اعمال سليقه شخصي روي زندگي و كسب مردم چه حكمي داره ؟ اين دنيا يا اون دنيا ، بالاخره !

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۱

خجالت اوره اين رفتار ها فقط بلدند به مردم زور بگند

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۰۷:۳۹

ايران با تمدن چندين صد ساله است . انتظار ديگری نبايد داشت

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۸

تا حمايت ها از اين دست آدمها باشد وضع همين است