• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95011705506
  • خبرنگار : 71038

آغاز نشست مشترک ظریف، چاووش اوغلو و ممد یاروف

آغاز نشست مشترک ظریف، چاووش اوغلو و ممد یاروف

چهارمین نشست مشترک وزیران خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه دقایقی پیش در رامسر آغاز شد.

چهارمین نشست مشترک وزیران خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه دقایقی پیش در رامسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دقایقی پیش به میزبانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نشست مشترک وزرای خارجه سه کشور همسایه و مسلمان ایران، آذربایجان و ترکیه با محوریت مسائل مشترک سه‌جانبه و بررسی مسائل منطقه آغاز شد.

بر اساس این گزارش در این نشست ظریف، چاووش اوغلو و ممدیاروف، وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود خواهند پرداخت.

نشست‌های مشترک دیپلمات‌های ایرانی، آذربایجانی و ترکیه‌ای پیش از این در شهرهای ارومیه، نخجوان و وان ترکیه برگزار شده بود.

اولین نشست مشترک این سه کشور در سال 2011 برگزار شد.

مسائلی مانند گسترش روابط تجاری، توریسم، تسهیل در رفت‌ و آمدها و ترانزیت کالا از دیگر محورهای گفت‌وگوی مقامات این سه کشور خواهد بود.

با توجه به اینکه منطقه در حال حاضر با بحران افراطی‌گری و تروریسم روبروست گفت‌وگو در این ارتباط و تجمیع تلاش‌ها برای مبارزه با این معضلات از دیگر محورهای بحث و گفت‌وگو بین وزرای خارجه این سه کشور است.

ظریف صبح امروز پیش از سفر به رامسر با وزیر امور خارجه ارمنستان در مورد بحران قره‌باغ رایزنی و گفت‌وگو کرد و ظهر امروز نیز با همتای آذربایجانی خود که یکی دیگر از طرف‌های درگیر در این بحران است در ارتباط با این موضوع رایزنی و گفت‌وگو کرد.

قرار است پس از پایان این نشست سه‌جانبه ظریف با همتای ترک خود نیز دیدار جداگانه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۷ ۱۸:۵۰

بادرودوخسته نباشيد خدمت تمام مسئولين زحمتکش کشور عزيزمان ايران. اميدوارم هرچه سريعتر سياستمداران کشورهاي دوست وهمسايه،به نيت خيرجمهوري اسلامي وديدگاههاي دورانديشانه مقام معظم رهبري رسيده و براي حل بحرانها و آدم کشيهاي عناصر وابسته به صهيونيسم و آمريکا که خود بزرگترين دشمنان ايران و اسلام به شمار مي‌آيند پي برده و کمک کنند تا منطقه خاورميانه با مديريت صحيح اسلامي توسط ايران عزيز هر چه سريعتربه اوج اقتدار و پيشرفت در جوامع بين المللي درکناريکديگربرسيم.