• سه‌شنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95010300505

پیام تبریک بان کی مون به مناسبت نوروز

پیام تبریک بان کی مون به مناسبت نوروز

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با تبریک نوروز گفت: نوروز سنتی کهن با پیوندهای مدرن است که روح دوستی، انسجام و احترام به محیط زیست آن به‌شدت با ارزش‌های سازمان ملل هم‌ساز است.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با تبریک نوروز گفت: نوروز سنتی کهن با پیوندهای مدرن است که روح دوستی، انسجام و احترام به محیط زیست آن به‌شدت با ارزش‌های سازمان ملل هم‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود آورده است: خرسندم تا برای تمام کسانی که نوروز را در سراسر جهان جشن می‌گیرند و نیز برای کسانی که می‌توانند از مزایای این میراث فرهنگی غنی بهره‌مند شوند بهترین‌ها را آرزو کنم.

او افزود: صدها میلیون نفر از مردم سراسر جهان که این جشن را برپا می‌کنند، گستره بیکران تجربیات انسانی را ارائه می‌کنند. سنت‌های آن‌ها از هر نظر شایسته است و تصویری از نمادها و حالات فرهنگی را به‌وجود می‌آورد.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ خود آورده است: نوروز از مرزهای ملی، اختلافات مذهبی و دیگر تفاوت‌ها فراتر می‌رود تا جوامع را از طریق پیوندهای دوستانه متحد کند. چنین هدف مشترکی می‌تواند به شکوفایی انسانیت در این برهه از تاریخ کمک کند.

بان کی‌مون در ادامه افزود: ما اکنون در اولین سال دستورالعمل برای توسعه پایدار 2030، تصور ما برای یک زندگی در خور شان همه مردم، هستیم. هم‌چنین امسال اولین سال توافق تاریخی پاریس درباره تغییر آب و هواست که دارای پتانسیل عظیمی برای آغاز آینده‌ای تازه است. در همین حال جنگ، تبعیض و دیگر تجاوزها به حقوق انسانی به میزان زیادی ادامه دارد. ما باید با ریشه‌یابی علت این مشکلات رنج‌ها را با اقدامات دلسوزانه مورد توجه قرار دهیم. با تمرکز بر روابط خوب و نظارت محیط‌زیستی و صلح پایدار، نوروز مناسبتی است برای تقویت عزم‌مان تا هیچ‌کس را در سفر به‌سوی آینده‌ای بهتر جا نگذاریم.

در پایان بیانیه‌ دبیرکل سازمان ملل آمده است: اجازه دهید تا بگذاریم همه افرادی که نوروز را جشن می‌گیرند با شادی و هدفمند جشن بگیرند و اجازه بدهیم تا پیام واقعی امید و نوسازی در سراسر جهان منتشر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha