• سه‌شنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95010300493
  • منبع : نمایندگی کرمان

جهانگیری: بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور خواهد بود

جهانگیری: بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور خواهد بود

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور در سال جاری خواهد بود، گفت: در سال 95، اصلاح ساختار اقتصادی و به دنبال آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را دنبال خواهیم کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور در سال جاری خواهد بود، گفت: در سال 95، اصلاح ساختار اقتصادی و به دنبال آن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، "اسحاق جهانگیری" پیش از ظهر امروز 3 فروردین‌ماه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تبریک سال جدید به مردم ایران گفت: توفیق بزرگی است که ابتدای هر سال در خدمت مردم کرمان و مسوولان این خطه از کشور هستم.

او در ادامه با اشاره به اولویت‌های سال 95 دولت تدبیر و امید گفت: در سال 95 و طبق شعار سالی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، موضوع اصلی همه دستگاه‌های اجرایی کشور، بحث اقتصاد مقاومتی خواهد بود و به دنبال آن هستیم که بین استان‌های کشور رقابت ایجاد کنیم.

جهانگیری با بیان این که بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور در سال جاری خواهد بود، گفت: در سال 95، اصلاح ساختار اقتصادی و به دنبال آن رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید را دنبال خواهیم کرد.

معاون اول رییس‌جمهور به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ایران در سال جاری نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در سال 95 و با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در کشور، ایران همانند کشور چین، برای سرمایه‌گذاران به عنوان کانون مهم توسعه دنیا تبدیل و اقتصاد دنیا را تکان خواهد داد.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد اقتصادی ایران در سال 95، استفاده از منابع خارجی (سرمایه‌گذاری خارجی) خواهد بود افزود: سیستم بانکی باید به رسالت خود عمل کند و اگر عمل نکند با عملی شدن اقتصاد مقاومتی، کم خواهد آورد و نمی‌تواند آن گونه که نیاز است حمایت کند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این که کاهش تورم، ایجاد اشتغال، تک نرخی شدن ارز و هم‌چنین ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصاد کشور از جمله اهداف دولت در سال 1395 است اظهار کرد: کرمان از تمدن بسیار غنی برخوردار است، لذا باید بافت بازار کرمان و بافت قدیم شهر بازسازی و به‌سازی شود تا بخش خصوصی نیز در این امر ورود پیدا کند.

جهانگیری با بیان این که، در سال 94 توانستیم اتحاد و انسجام همه دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور و همدلی و همزبانی را عملیاتی کنیم افزود: در بخش اقتصادی و در ادامه سال 93 در سال 94 نیز افزایش رونق اقتصادی و پیشرفت کشور را دنبال می‌کردیم.

او با اشاره به شرکت معنادار مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 افزود: مردم در سال 92، احساس کردند که فردی باید سر کار آید که در شرایطی که همه شاخص‌های اقتصادی کشور متلاطم است، بتواند تلاطم در بازارها و نرخ تورم را کاهش دهد که خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این راستا موفق عمل کرده است و شاخص‌های اقتصادی رشد مثبتی به خود گرفت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفندماه سال 94، اذعان کرد: در بخش سیاسی و فرهنگی، انتخابات مجلس شورای اسلامی صحنه زیبایی از حضور مردم بود و فرصت جدیدی به سرمایه‌های کشور اضافه شد، به گونه‌ای که مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند که با هیچ سرمایه‌ای قابل مقایسه نیست وهمواره زاینده است.

جهانگیری با بیان این که، انتخابات 94 یک خون جدید به کشور تزریق و یک فرصت جدید در اختیار مسوولان قرار داد که با این اعتماد و امید کارهای بزرگی انجام دهند، عنوان کرد: به همه منتخبین مردم استان کرمان تبریک می‌گویم، امیدوارم به کمک دولت گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات استان بردارند.

وی ادامه داد: در زمینه سیاست خارجی نیز در سال 94 علیرغم همه دشمنی‌های اسراییل و برخی کشورها که به دنبال آن بودند که توافق هسته‌ای شکل نگیرد، برجام به موفقیت رسید و اهدافی را که برای آن ترسیم کرده بودیم، حاصل شد به گونه‌ای که سازمان ملل حقوق هسته‌ای مردم ایران را به رسمیت شناخت.

معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: در خصوص لغو تحریم‌ها طبیعی است که کشورهای قدرتمند از جمله آمریکا سنگ‌اندازی کنند اما تصور می‌کنیم که روسیاه می‌شوند زیرا کسی که در مقابل توافقی که همه دنیا با آن موافقت کرده‌اند و تبریک گفته‌اند، مقاومت کند، چیزی جز روسیاهی به دنبال نخواهد داشت.

او با بیان آن که، با تدبیر و تفکر و بدون این که جنگی رخ دهد به توافق دست یافتیم، اما باید باهوشیاری به سمتی حرکت نماییم که تحریم‌ها لغو شوند، ابراز کرد: از اول سال 94 تصور نمی‌کردیم که قیمت نفت به این شدت افت پیدا کند به گونه‌ای که در برخی از ماه‌ها به بشکه‌ای 25 دلار نیز رسید، این افت قیمت روی سایر بخش‌ها نیز تاثیر گذاشت و رشد اقتصادی که در سال 93 داشتیم در این سال وجود نداشت.

جهانگیری ادامه داد: در اواخر سال 94 با مشکلات زیادی مواجه شدیم و تمام تلاش خود را انجام دادیم که حقوق بخش‌های مختلف پرداخت شود. سال 1394 از لحاظ اقتصادی سال بسیار سختی بود به گونه‌ای که هیچ سالی حتی در دوران جنگ، دولت از لحاظ اقتصادی به این شدت دچار مشکل نبود، اما با این وجود کشور رشد اقتصادی خوبی داشت.

وی با اشاره به 21 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در سال گذشته، اظهار کرد: با وجود این مشکلات اقتصادی اگر مردم به دولت و مسوولان خود اعتماد نداشتند، مانند گذشته به سمت بازارهای ارز و ... هجوم می‌آوردند، و با این وجود در قیمت ارز هیچ تنشی دیده نشد و تورم نیز کاهش یافت.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که سال 95 سال مهمی است، اذعان کرد: نباید از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشت شخصی شود و در این راستا دولت در 24 بند همه موارد مهمی که اقتصاد را متحول خواهد کرد، تدوین کرده است.

جهانگیری با بیان دو هدف عمده اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشور باید به گونه‌ای باشد که تکان‌های اقتصادی دنیا را در خود هضم کند ضمن آن که ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی، مقاوم بودن در مقابل تحریم‌هاست، به گونه‌ای که هر آن چه تحریم‌ها افزایش یابند، با تقویت اقتصاد در مقابل این بادها بتواند عبور کند، که برای دستیابی به این اهداف باید تلاش کرد و اگر اقتصادی این دو هدف را دنبال نکند دیگر مقاومتی نخواهد بود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، که در همه دستگاه‌ها قابل اجراست، عنوان کرد: برون‌گرایی، درون‌زایی، مردمی بودن، عدالت بنیان بودن و دانش بنیان بودن از دیگر رویکردهای اقتصاد مقاومتی است که همه دستگاه‌ها باید سیاست های مقاومتی را دنبال کنند.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطرنشان کرد: از سال جدید به دنبال بررسی و پایش همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۳:۳۱

با سلام اقاي چهانگيري باحترامي که به جنابعالي دارم لازم است به عرض برسانم به خودت زحمت نده چون موفق نمي شوي بيکاري را کم کني چند دليل دارد 1 تاسود بانکهارا به صفر نرساني 2 کار را به کاردان نسپاري 3 با دلالان ورشوه خواران قاطعانه برخورد نکني 4 تحول اداري برسي ثروتهاي باد اورده مسئولان وکارمندان وبدست عدالت سپردن انهاومعافيت کاسبکاران متوسط از داراي وچند برابر کردن دارايي کسانيکه که در بانکها پول را براي سود خوابا نيده اند تلاشت بيهوده است