• دوشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 94122414827
  • منبع : نمایندگی لرستان

خزان زودرس یک پروژه

خزان زودرس یک پروژه

ایسنا/لرستان در خرداد سال 93 پروژه‌ای در شهرخرم‌آباد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شروع به فعالیت کرد که حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت که مهم‌ترین آن، مشکل در برگزاری مناقصه و مبلغ توافق شده با پیمانکار بود.

در خرداد سال 93 پروژه‌ای در شهرخرم‌آباد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شروع به فعالیت کرد که حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت که مهم‌ترین آن، مشکل در برگزاری مناقصه و مبلغ توافق شده با پیمانکار بود.

آن زمان معاون اول رئیس جمهور در سفر به لرستان، کلنگ‌ این پروژه را به زمین نزد، البته این در حالی بود که برخی اعضای شورای شهر به انتقاد از احداث پروژه مذکور پرداخته و آن را برای شهر خرم‌آباد مناسب ندانستند.

خرداد سال‌گذشته در این پروژه فعالیت‌هایی شد اما محمد مهرابی شهردار وقت خرم‌آباد در آبان سال 93 و چند روز قبل از استیضاح‌اش آن را "ماده 48" کرد و هوشنگ بازوند استاندار لرستان همان زمان گفته بود: "این پروژه تعطیل نشده و تا 10 روز آینده ادامه ساخت آن آغاز خواهد شد" اما این وعده استاندار عملی نشد و پروژه مذکور هنوز هم در خواب است.

صحبت از پروژه‌ای است که "بهارستان" نام دارد و تقاطع غیر هم‌سطحی است که قرار بود در منطقه سه راهی گلدشت خرم‎آباد احداث شود تا ارتباط این شهر با سمت جنوب کشور را راحت‎تر کند و سبب تسهیل تردد و بهبود ترافیک شود، اما خود پروژه در ترافیک است و خیلی گیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بهارستان آن زمان اختلاف محمد مهرابی شهردار سابق و شورای شهر را عیان کرد و این اختلاف هنوز هم ادامه دارد. شورای شهر معتقد بود که قرارداد این پروژه 120 میلیارد تومان است و این در حالیست که شهردار بارها اعلام کرد که قرارداد "فهرست بهایی" است.

خبرگزاری ایسنا بارها در باره این پروژه گزارش منتشر کرده و برای چندمین بار پیگیر آخرین وضعیت آن شده است.

بهارستان مطالبه مردم است

عبدالله عزیزپور رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر خرم‌آباد درباره این پروژه به ایسنا گفت: یکی از چهار تقاطعی که قرار است قرارگاه خاتم الانبیاء در خرم‌آباد احداث کند، پروژه بهارستان است که البته هنوز شورای شهر با این کار موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: تقاطع غیرهم‌سطح بهارستان مطالبه مردم آن منطقه است و دائم برای احداث این تقاطع مراجعه می‌کنند.

عزیزپور در پاسخ به این پرسش که موافق احداث این تقاطع است؟ گفت: هرکسی نظر خودش را دارد، ولی من موافق این تقاطع هستم، چون باید آینده شهر را درنظر بگیریم که چنین طرح‌هایی تأثیر مثبتی خواهند داشت.

وزارت کشور اعلام کرد، اقدامی نکنیم

جافر وفایی عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز درباره این پروژه به ایسنا گفت: اطلاع زیادی از سرنوشت پروژه ندارم و نامه‌ای از طرف وزارت کشور آمد که فعلاً در مورد این پروژه اقدامی نشود.

وی ادامه داد: جزییات این پروژه برای شورای شهر زیاد مشخص نبود و برای اجرای طرح‌های بعدی تا جزییات مشخص نشود، موافقت نمی‌کنیم.

وفایی درباره این‌که با احداث این تقاطع غیرهم‌سطح موافق است؟ اظهار کرد: به نظرم در آن منطقه طرح‌های جایگزین بهتری با هزینه‌های کمتر نیز می‌توانیم اجرا کنیم.

معلوم نیست پروژه احداث می‌شود یا نه!

علی جهان‌آرا یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در این باره گفت: بارها دور میز شورا قراردادهایی بسته‌ایم که بعدها مشکلاتی پیش آمده است. یکی از این قراردادها پروژه بهارستان است که مردم دائم درباره آن از ما سئوال می‌پرسند و خودمان هم نمی‌دانیم سرنوشت‌اش چه می‌شود.

جهان‌آرا خاطرنشان کرد: یک سال و نیم از عمر این دوره شورای شهر باقی مانده و هنوز معلوم نیست که این پروژه احداث می‌شود یا نه!

این عضو شورای شهر خرم‌آباد تأکید کرد: این پروژه چشم‌انداز خوبی برای منطقه ندارد و باید تعیین تکلیف شود.

حسن آذری رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز به ایسنا گفت: قرار شده قرارگاه خاتم‌الانبیاء چهار تقاطع در خرم‌آباد احداث کند که یکی از این‌ها تقاطع غیرهم‌سطح بهارستان است.

وی ادامه داد: شهرداری خرم‌آباد و قرارگاه خاتم در این مورد موافقت کرده‌ و قرارداد به صحن شورا آمده که در حال بررسی آن هستیم. در این پروژه‌ها 70 درصد را شهرداری و 30 درصد را باید استانداری پرداخت کند که سهم شهرداری از املاک پرداخت خواهد شد.

آذری خاطرنشان کرد: در زمان شهردار قبلی که این پروژه ماده 48 شد، نامه‌ای از طرف وزارت کشور ارسال شد که برای پروژه‌های بالای 10 میلیارد تومان، شهر باید طرح جامع ترافیک داشته باشد که خرم‌آباد فاقد این طرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان این‌که شورای ترافیک احداث این تقاطع را ضروری دانسته، تصریح کرد: قبل از این‌که سال‌گذشته این پروژه شروع شود، پیشنهاد دادیم که با تعریض باند چهارم، ترافیک آن نقطه روان می‌شود اما فایده‌ای نداشت.

وی یادآور شد: پیمانکار اعلام کرده برای تجهیز کارگاه و شمع‌کوبی در این پروژه 7 میلیارد تومان هزینه کرده که شهرداری باید این پول را پرداخت کند.

نمی‌خواهیم پروژه غیرکارشناسی شروع شود

یحیی عیدی‌بیرانوند شهردار خرم‌آباد نیز در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر چیزی مشخص نیست و اگر شورای شهر با قرارداد بین ما و قرارگاه خاتم موافقت کند این پروژه احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک بار این پروژه غیرکارشناسی شروع شد و دیگر نمی‌خواهیم به سرنوشت قبلی دچار شود.

بهارستان برای جنوب شهر نیاز است

محمد اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این باره اظهار کرد: طبق توافقی که با قرارگاه خاتم منعقد شده، پروژه بهارستان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه برای جنوب شهر نیاز است و با توجه به این‌که ادامه آن مسیر به فرودگاه خرم‌آباد وصل می‌شود، احداث آن ضروری به نظر می‎رسد.

به هر حال بالغ بر 21 ماه از شروع پروژه و حدود 16 ماه از تعطیلی‌اش می‌گذرد اما معلوم نیست بهارِ بهارستان به کدامین بهار می‌رسد.

گزارش از: مهران مریدی، خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha