• یکشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94122314688
  • خبرنگار : 90067

/این خبر بروزرسانی شده است/

انفجار در آنکارا با 27 کشته و 75 زخمی+تصاویر

انفجار در آنکارا با 27 کشته و 75 زخمی+تصاویر

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در آنکارا ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در آنکارا ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه تلویزیونی NTV ترکیه گزارش داد: ساعت 19 به وقت محلی یک بمب در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار آتاتورک در منطقه کیزیلای آنکارا منفجر شده است.

این انفجار تاکنون 27 کشته و 75 زخمی برجای گذاشته است. به گزارش دفتر فرمانداری آنکارا، از این میان، 23 تن در صحنه انفجار کشته شدند و چهار تن نیز بعدا در مسیر بیمارستان جان باختند.

این شبکه خبری اعلام کرد، انفجار هنگامی روی داده که یک خودرو خود را به یک اتوبوس کوبیده و به نظر می‌رسد که انفجار رخ داده ناشی از بمب کار گذاشته شده در داخل خودرو بوده است.

در همین حال، یک مقام ارشد امنیتی به خبرگزاری رویترز گفت که انفجار آنکارا انتحاری بوده و بعد از آن صدای تیراندازی هم شنیده شده است.

براساس گزارش‌ها، چندین خودرو در محل انفجار آتش گرفته و آمبولانس‌ها و پلیس در صحنه حاضر شده‌اند. پلیس منطقه را بسته و به خبرنگاران و مردم اجازه نزدیک شدن به محل حادثه را نمی‌دهد. این احتمال وجود دارد که انفجار دیگری نیز در منطقه رخ دهد که ناشی از یک بمب احتمالی دیگر است.

منطقه‌ای که هدف انفجار قرار گرفته، جایی است که دفتر نخست‌وزیر و بسیاری از وزارتخانه‌های ترکیه در نزدیکی آن واقع شده‌ است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته اما با این حال مقام‌های امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که این بمب‌گذاری شاید کار حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) یا یک گروه مرتبط با آن باشد.

در همین حال، احمد داووداغلو، نخست‌وزیر ترکیه نشستی اضطراری با حضور مقام های امنیتی برگزار کرده است. به گزارش روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که در استانبول به سر می‌برد، در جریان جزئیات قرار گرفته و انتظار می‌رود به زودی به آنکارا بازگردد.

سفارت آمریکا در آنکار دو روز پیش نسبت به یک حمله تروریستی هشدار داده بود.

بی.بی.سی گزارش داد، سه حمله در پایتخت ترکیه طی کمتر از شش ماه نشان‌دهنده تهدیدهای متعدد امنیتی است که ترکیه اکنون با آن روبروست.

انفجار امروز عصر (یکشنبه) در آنکارا چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر اتوبوس حامل پرسنل نظامی ارتش ترکیه را در آنکارا هدف قرار داد و در آن واقعه 29 تن کشته شدند. حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) مسئولیت آن انفجار را برعهده گرفته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۲۲:۲۱

خود امريکاييها در بمبگذاري دست دارند

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۳ ۲۲:۴۴

لعنت به همه گروههاي تروريستي