• شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94122213925
  • خبرنگار : 71496

ابراز تمایل آمریکا برای تمدید آتش‌بس در سوریه

ابراز تمایل آمریکا برای تمدید آتش‌بس در سوریه

وزارت خارجه آمریکا برای "نخستین بار" دولت سوریه را به نقض آتش‌بس در این کشور متهم کرده و نسبت به تمدید دوره آتش‌بس در سوریه ابراز تمایل کرد.

وزارت خارجه آمریکا برای "نخستین بار" دولت سوریه را به نقض آتش‌بس در این کشور متهم کرده و نسبت به تمدید دوره آتش‌بس در سوریه ابراز تمایل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح این ادعا علیه دمشق گفت: "آمریکا به شدت اقدامات دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه محکوم می‌کند."

کربی مدعی شد: "واشنگتن اقدامات دولت اسد در «ممانعت» از ورود کمک‌های پزشکی و امدادرسانی‌ها را به شدت محکوم می‌کند و این اقدامات دولت دمشق را نقض توافقنامه آتش‌بس در این کشور که از 27 فوریه آغاز شده می‌داند."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که آمریکا شاخص‌های مثبتی در اختیار دارد که حاکی از تمایل شماری از گروه‌های مخالف سوریه برای ادامه همکاری درباره آتش‌بس در این کشور است.

وی گفت که واشنگتن هم خواهان ادامه آتش‌بس سوریه است.

کربی خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ مانعی برای عدم تمدید آتش‌بس در سوریه نمی‌بیند و تمایل دارد که این آتش‌بس به شکل دائم اجرا شود. این مسئول آمریکایی در ادامه از نگرانی کشورش نسبت به برخی نقض‌های صورت گرفته در آتش‌بس که وی مدعی شد از سوی دولت سوریه است ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن ابراز نگرانی خود از نقض‌های محدود در آتش‌بس گفت: پس از دو هفته توافق، آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در سوریه تا حد زیادی پایدار بوده است.

این مسئول آمریکایی از همه طرف‌ها خواست به مسئولیت خود عمل کنند.

وی از روسیه نیز خواست، دمشق را جهت پایبندی به آتش‌بس تحت فشار قرار دهد و گفت: توقف درگیری‌ها به طور کلی باعث کاهش گسترده خشونت در سوریه شده است. آتش‌بس در سوریه موجب کاهش خشونت شده اما درگیری‌ها متوقف نشده‌اند

از سوی دیگر هیات عالی مذاکرات که نماینده اصلی مخالفان سوری است، اعلام کرد که در مذاکرات صلح روز دوشنبه در ژنو شرکت خواهد کرد.

این هیات دمشق را به آمادگی برای تشدید جنگ جهت تقویت موضع‌گیری خود در مذاکرات متهم کرد.

با وجود آن که دمشق هنوز به شکل علنی حضور خود در مذاکرات را تایید نکرده، روسیه اعلام کرد از هم پیمانان خود سوریه انتظار دارد در مذاکرات ژنو مشارکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha