• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94121610671
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

زمان هدایت تحصیلی در دوره متوسطه از سوی آموزش و پرورش تغییر یافت

زمان هدایت تحصیلی در دوره متوسطه از سوی آموزش و پرورش تغییر یافت

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش تغییر یافت.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش تغییر یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، محمد مصطفوی امروز در جمع خبرنگاران در ساری با اشاره به اتفاقات جدید در حوزه آموزش و پرورش افزود: انتقال هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه خود یک نگرانی و اضطراب برای مدیران، والدین، دانش آموز معلمان داشته است.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: انتقال مشاوران از دوره دوم متوسطه به دوره اول متوسطه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تصویب آئین نامه‌های هدایت تحصیلی از اقدامات این اداره کل بود.

وی با اشاره به 32 ورژن تهیه شده هدایت تحصیلی با هدایت کارشناسان متخصص و اساتید دانشگاهی، افزود: شاه کلید هدایت تحصیلی همان فرایندی شدن آن است و در تمامی تحصیلات از ابتدایی تا سال دوم متوسطه اول انجام می شود.

مصطفوی با بیان اینکه ابزارهای هدایت تحصیلی اکنون از دو ابزار به پنج ابزار افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در گذشته برای هر رشته یک یا دو درس را تاثیرگذار می دانستیم ولی امروز همه درس‌ها به یک نسبتی ضریب‌شان اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره و همایش های استانی ویژه معلمان و مشاوران، معلمان، خانواده و دانش آموزان تا اردیبهشت ماه سال 95 ادامه دارد، افزود: در این کنگره به نقش معلم به عنوان عنصر مهم در هدایت تحصیلی پرداخته می‌شود.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس توسعه متوازن دانش آموز باید 48 درصد در رشته کاردانی و کاردانش هدایت شوند ولی معیار رغبت، توانایی، استعداد و علاقه شخصی و نگاه به رشد متوازن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر منطقه ظرفیت خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم تا انتخاب آگاهانه دانش آموز مبنای انتخاب رشته باشد.

مصطفوی گفت: در حال حاضر 13 جلسه با وزارت‌خانه هایی که ارتباط با اشتغال دارند داشتیم تا نیازهای شغلی کشور را رصد و به اشتغال جدید توجه کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به دورنمای شغلی کشور، افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند طراحی آمایش سرزمینی مشاغل هستیم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموز در رشته علوم انسانی باید تفکر شهودی داشته باشد، گفت: رشته علوم انسانی با توجه به منویات رهبری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته تا هم از نظر کمیت و هم کیفیت مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تاثیر درس ریاضی در علوم انسانی، گفت: درس ریاضی در هدایت تحصیلی قبلی در علوم انسانی هیچ نمره‌ای نداشت اما اکنون شش دهم نمره از یک نمره، مربوط به درس ریاضی است و در مقطع دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه درس ریاضی افزوده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha