• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94120302095
  • خبرنگار : 71461

آیت‌الله تسخیری:

در مجلس خبرگان می‌توان مبلغ نظام جمهوری اسلامی بود

در مجلس خبرگان می‌توان مبلغ نظام جمهوری اسلامی بود

یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ مجلس خبرگان علاوه بر این‌که در نقش تحکیم ولایت فقیه در کشور کارآمد است، می‌تواند در سطح جهانی نیز تاثیر داشته باشد.

یک کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ مجلس خبرگان علاوه بر این‌که در نقش تحکیم ولایت فقیه در کشور کارآمد است، می‌تواند در سطح جهانی نیز تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری در برنامه تبلیغاتی که ویژه خبرگان رهبری از تلویزیون پخش شد، با بیان این‌که «بنده تحصیلات حوزوی را در نزد اساتید برجسته‌ای گذرانده‌ام» اظهار کرد: بنده در حرکت تبلیغی وسیعی که منجر به انقلاب اسلامی ایران شد شرکت داشتم و پس از آن خود را وقف انقلاب کردم و در این راستا مسئولیت‌هایی همچون دبیر کلی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را داشته‌ام و اکنون هم مسئولیت افتخارآمیز مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل را بر عهده دارم و همواره در تمام این فعالیت‌ها سعی کرده‌ام که علاوه بر داخل کشور در خارج نیز تبلیغاتی برای دفاع از جمهوری اسلامی داشته باشیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد:‌ بنده با مراکز بزرگ جهان اسلام حتی اگر شده به صورت شخصی ارتباط گرفتم و توانسته‌ام در اجلاس‌های زیادی نماینده جمهوری اسلامی باشم. در بیش از 800 اجلاس شرکت کردم و مقالاتی را ارائه دادم که در تمام آنها توانستم از مواضع نظام و اسلام حمایت کنم. 300 کتاب تالیف و 16 کتاب دیگر نیز ترجمه کرده‌ام و همچنین در مجلات بین‌المللی نیز فعالیت داشتم.

تسخیری یادآور شد: بنده در دانشگاه‌هایی مثل تربیت مدرس، امام صادق (ع) و دانشگاه تقریب درس‌های گوناگونی در رابطه با مسائل فقهی و دینی و اقتصاد اسلامی و غیره تدریس داشته‌ام.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ ما همه معتقدیم که تعالیم اهل بیت (ع) و اخلاق آنها می‌تواند برای کل جهان الگو و اسوه باشد و بر این اساس بنده همواره سعی کرده‌ام که فعالیت‌هایی در عرصه‌ بین‌المللی داشته باشم تا جهان با افکار اسلام آشنا شود. من معتقدم در کنار موسسات تبلیغی که در جمهوری اسلامی فعال است مجلس خبرگان نیز که متشکل از 87 مجتهد است و همه آنها با احوال مردم و جهان آشنا هستند باید در خارج فعالیت داشته باشند و به نوعی این مجلس باید برای سایرین نیز الگو باشند و ما می‌توانیم در مجلس خبرگان رهبری مبلغ نظام جمهوری اسلامی باشیم.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بنده معتقدم این مجلس بزرگ در کنار نقشی که در تحکیم ولایت فقیه در ایران دارد می‌تواند در سطح جهانی نیز موثر باشد. مساله‌ هدایت و رهبری بیداری اسلامی یکی از هنرهای بزرگ امام راحل بود و پس از ایشان مقام معظم رهبری این مسئولیت را بر عهده گرفت. ما باید توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام رخ می‌دهد را با بیداری اسلامی خنثی کنیم.

تسخیری در ادامه با اشاره به دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گفت: خوشبختانه در جهان استقبال خوبی از این دو نامه شد و ما فهمیدیم که افراد زیادی عاشق انقلاب و اندیشه‌های ناب اسلامی هستند. ما وظیفه داریم که روح آنها را تغذیه کنیم. گاهی استکبار جهانی و کشورهای منطقه می‌خواهند بیداری اسلامی که در اکثر کشورها رخ داده است را خنثی کنند اما آنها بدانند که بیداری اسلامی مثل خون تازه همواره در رگ‌های جهان جاری است و ان‌شاءالله ما در آینده شاهد شکل گیری یک حکومت اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: مسلمانان در تمام جهان منتظر هستند تا ببیند که ما در انقلاب اسلامی چه می‌کنیم. در این راستا ما باید قانون اساسی خود را به آنها معرفی کنیم. خیلی از متفکران قانون اساسی ما را به زبان‌های دیگر ترجمه کرده و در اختیار مردم جهان قرار داده است.

تسخیری گفت: ما برای این که اندیشه جهان را از انقلاب اسلامی پر کنیم مسئولیت بزرگی بر عهده داریم و امیدواریم بتوانیم دین خود را نسبت به انقلاب ادا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha